Na dovolenou dojedete. Nová DS N°8 ujela 750 km bez dobíjení

Luxusní francouzská značka DS Automobiles se pochlubila reálným dojezdem 750 kilometrů bez nabíjení. Ujela je dvojice vozidel DS N°8 na vedlejších silnicích bez dosažení kritického limitu dojezdu. 

Dva modely DS N°8 Etoile FWD Long Range jely pouze po vedlejších silnicích. Tato praktická testovací jízda ukázala, že je reálné bezpečně ujet 750 km, přičemž stále zbývala kapacita baterie více než 50 km, takže teoretický dojezd je více než 800 km.

Test v reálných podmínkách

Vozy vyjely z Vélizy a zamířily přes centrální Francii do města Biscarrosse u Biskajského zálivu. Trasa vedla po běžných hlavních a okresních silnicích, s průměrnou rychlostí 54 km/h a teplotami mezi 12 a 19 °C.

Po 750 kilometrech měly vozy stále 5–8 % kapacity baterie, což odpovídá dalšímu dojezdu přibližně 59 km. Průměrná spotřeba činila 11,7 kWh/100 km, tedy méně než oficiální hodnota podle cyklu WLTP (12,9 kWh/100 km).

Tato jízda po hlavních státních a okersních silnicích v reálných podmínkách potvrzuje, že DS N°8 se obejde bez častých zastávek na dobíjení. V praxi obvykle tak dlouhý dojezd ani není nezbytný, ale určitě se hodí mít rezervu pro nečekané události.

„Už to není baterie, která vyžaduje zastavení kvůli dobíjení,“ uvedl Xavier Peugeot, generální ředitel společnosti DS Automobiles.

Na dálnicích ujede 500 kilometrů 

Na dálnicích, kde je spotřeba u elektromobilů obecně vysoká, pak značka DS uvádí u modelu N°8 dojezd reálných 500 kilometrů, které rovněž otestovala na řadě testovacích jízd v mnoha evropských zemích.

V rámci rychlostních limitů, na trasách od 450 do 506 km, prokázala DS N°8 schopnost překonat tyto vzdálenosti bez dobíjení, a to v různém terénu a při různých klimatických i dopravních podmínkách. Zkrátka v praxi. 

Francouzská technika pod kapotou

Model DS N°8 je vyvíjen a vyráběn v Evropě a spoléhá na francouzské know-how. Baterie v modelu DS N°8 o kapacitě 97,2 kWh disponuje vysokou hustotou energie 264 Wh/kg, což ji řadí mezi nejlepší na trhu.

Byla navržená a vyrobená společností Automotive Cells Company (ACC) v Billy-Berclau (Hauts-de-France). Elektromotor je montovaný v Trémery (Grand Est) ve Francii. 

Značka DS tím zdůrazňuje svou snahu podporovat domácí průmyslovou základnu a představovat „francouzské umění cestování“ prostřednictvím špičkových technologií, komfortu a elegance.

Design auta je pak navržený s ohledem na vysokou aerodynamickou účinnost, koeficient Cx 0,24 řadí DS N°8 mezi nejefektivnější vozy ve své třídě.

Galerie