Mitsubishi Evolution X FQ400: 403 koní pro Evo

Mitsubishi své slavné Evo desáté generace ještě o kousek vylepšilo. Japonská automobilka se rozhodla vozu vylepšit motor a vytáhnout z něj ještě větší porci koní. Dalo by se to označit za tovární tuning, protože došlo i k několika modifikacím karosérie. Mitsubishi Evolution X FQ400 se tak může pochlubit rychlostními parametry supersportu za zlomek ceny.

Vydáno: 29.5.2009

Mitsubishi Evolution X FQ400 dostala karobonové doplňky karosérie. podvozek byl snížen o 30 mm a došlo samozřejmě ještě k úpravě tuhosti odpružení. Teď už bude pevné jako kámen. Všimněte si velkého křídla i výrazného difuzoru. Na střeše pak najdeme jakési bodáky, které ještě zlepšuji přítlak k vozovce. Kola velikosti 18 palců dostala obutí Toyo Proxes R1R.

Pod kapotou je stejný motor jako v klasickém Evu. Dostal ale nové turbodmychadlo, sání a s naprostou samozřejmostí byla přepracována i řídící jednotka. Výsledkem je nyní 403 koní dostupných v 6500 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 580 koní od 3500 otáček výš. Stovku můžeme očekávat za 3,8 sekundy, což jsou hodnoty supersportu.

A cena? Mitsubishi Evolution X FQ400 se bude prodávat ve Velké Británii. Nabroušené Evo si totiž můžou pořídit za 49.999 liber, tedy asi 1,5 milionu korun.

Text: Redakce
Foto: Mitsubishi

Galerie