Mercedes-Benz GLK: fotogalerie a vše podstatné

Podoba nového přírůstku v nabídce Mercedesu je už definitivně známá. Model byl světu představen v dubnu na autosalonu v Pekingu. Svými rozměry se vůz řadí do kategorie  kompaktních SUV, kam přichází s jasným cílem. Znepříjemnit situaci konkurenčnímu BMW X3.

Vydáno: 17.7.2008

Na první pohled je jasné, že se designéři ubírali trochu jiným směrem, než je v současnosti zvykem. S cílem přiblížit se vzhledově třídě G vznikla hranatá karoserie s nezvykle málo skloněným čelním sklem. Výsledkem je vůz s poměrně nevšedním designem, který navíc  skutečně vypadá tak, že v terénu zvládne i složitější průjezdy.

Pokud se budeme bavit o rozměrech, tam už to tak originální není. V podstatě lze říci, že velikostí prostoru je GLK téměř stejný, jako konkurent od BMW. Délkou 4528 mm za ním zaostává o 37 mm. Menší je i rozvor, zde zaostává o 40 mm ( 2755 mm ). O tom, že vůz nejen vypadá na schopný off-road svědčí další hodnoty: světlá výška 201 mm, brodivost 300 mm, v předu nájezdový úhel 23° a vzadu 25°.

Motorová paleta nabídne dva turbodieslové a dva zážehové šestiválcové motory. Pro nejskromnější zákazníky je připraven jediný čtyřválcový motor. Jedná se o základní pohonnou jednotku 220 CDI o objemu 2,2 litru a výkonu 125 kW. Následuje druhý vznětový šestiválcový agregát 320 CDI (3,2 litru a 170 kW). Ještě výkonnější jsou zážehové atmosferické šestiválce 3,0 a 3,5 litru. Nejsilnější motor poskytne rovných 200 kW. Změnu převodového poměru obstará jediná převodovka v nabídce – sedmistupňová samočinná 7G-Tronic.

Systém pohonu všech kol je podobný známému 4Matic. Točivý moment se dělí pomocí mezinápravového diferenciálu s vícelamelovou spojkou v poměru 45:55. Stabilitu a co nejlepší trakci zajišťuje nemalý zástup elektronických pomocníků. Vše začíná klasicky od ABS a ESP. Nebude chybět ani systém pro sjíždění prudkých svahů DSR nebo systém s názvem “Adaptiv Brake“.

Ten přesně dávkuje brzdný tlak tak, aby byla zaručena stabilita vozu za všech podmínek. Navíc na základě různých vstupních údajů přichystá brzdnou soustavu na krizové brždění, nebo pomocí lehce přitlačených destiček vysuší brzdné kotouče. Zajímavé jsou i nové adaptivní tlumiče. V závislosti na aktuální rychlosti změní svojí tuhost. Pomalá jízda představuje měkké komfortní nastavení, rychlá jízda naopak nastavení tvrdší pro lepší jízdní vlastnosti.

Pro jízdu v terénu lze použít “off-road“ tlačítko. To celkem zásadně změní nastavení vozu. Mění se charakteristika systému typu ABS, ESP (umožní větší prokluz kol), plynový pedál má měkčí odezvu a jiné je i nastavení převodovky.

Většina ze zmíněných systémů je zahrnuta v příplatkové položce “Off-road“ paket. Ta navíc ještě obsahuje ochranu spodní části automobilu z umělé hmoty.

Úrovně výbav jsou v zásadě tři. Ta standardní nabídne mimo jiné barevný displej o velikosti 5“, tempomat, audiosystém, elektrická přední sedadla, samočinnou klimatizaci a jiné. Navíc si můžete dokoupit prvky s rozsáhlé nabídky příplatkových doplňků (bi-xenonové světlomety, skleněnou střechu, systém Command). O bezpečnost se standardně stará sedm airbagů.

Příplatkové výbavy můžete vybírat podle toho, jak chcete vůz používat. Pokud se chystáte do terénu, zřejmě zvolíte off-road verzi se zmiňovaným paketem, osazenou na 17“ kolech a s ochrannými lištami. Druhá varianta je určena hlavně na silnice. Nese označení Sport a obsahuje 19“ až 20“ kola z lehkých slitin, chromované lišty, snížený podvozek, lepší jízdní vlastnosti a samozřejmě horší komfort.

Na český trh přijde toto luxusní kompaktní SUV na podzim, přičemž objednávky můžete zasílat už teď. Cena základního modelu GLK 220 CDI je zhruba 950 000 Kč.

Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz

Galerie