Už jsme vás informovali o všem možném, co se objeví v Ženevě. Brabus si ale přichystal něco extra. Upravil totiž tradičně hranatý Mercedes-Benz třídy G a úprava to je poměrně radikální. Tato “krabice“ totiž dostala dvanáctiválec vyladěný na rovných 700 koní. Brutální točivý moment musel být elektronicky omezen.
Vydáno: 21.2.2009
Brabus umístil do motorového prostoru dvanáctiválcového, dvakrát přeplňovaného drobečka o objemu 6,3 litru. Ten byl upraven na maximální výkon 700 koní při 5100 rpm a vrchol točivého momentu činí 1320 Nm a to od 2100 rpm. Tento obrovský příděl newtonmetrů nezvládne přenést ani upravená pětistupňová automatická převodovka, a tak muselo být toto číslo pomocí elektroniky sníženo na pouhých 1100 Nm.
Stovku zvládne upravený Mercedes-Benz třídy G už za 4,3 sekundy a i přes opravdu velmi aerodynamicky nepříznivý tvar karoserie dosahuje maximální rychlosti 240 km/h. Nebýt omezovače, rozjede se až na 260 km/h. Že beze změn nemohl zůstat ani podvozek a především brzdná soustava, kterou kryjí 21“ kola je více než jasné.
Vnější design také nemůže být sériový. Přibyly diody pro denní svícení. V interiéru se objevily kovové lišty s podsvíceným logem úpravce, kůže prvotřídní kvality a další “zbytečnosti“. Jo a málem jsem zapomněl. Mercedes-Benz třídy G dostal od Brabuse také nějaké ty aerodynamické prvky. Ptáte se k čemu? No přece aby to celé trochu vypadalo.
Text: Redakce
Foto: BRABUS