Na rozdíl od většiny svých japonských konkurentů nehodlá Mazda vyvíjet komplikované a drahé hybridní systémy. Naopak se chystá vydat cestou zdokonalování konvenčních spalovacích motorů – a začne s těmi naftovými.
Vydáno: 1.4.2009
V horizontu následujících tří roků chce automobilka Mazda zvýšit účinnost svých spalovacích motorů. Nejprve přijdou na řadu vznětové agregáty. Management Mazdy se totiž domnívá, že tato cesta zvyšování efektivity klasických spalovacích motorů je v mnoha ohledech výhodnější – především tedy z ekonomického hlediska, ale i z hlediska životního prostředí.
Zástupci automobilky Mazda se dokonce domnívají, že hybridy nejsou správnou cestou kupředu.
O motoru, který Mazda nyní připravuje, se toho ale zatím mnoho neví. Podle dostupných informací by mělo jít o dvoulitrový naftový motor, jehož spotřeba i emise by měly být srovnatelné s malým benzinovým nebo hybridním motorem. Konkrétně by mohla spotřeba klesnout pod 4 l/100 km, emise by měly být výrazně pod hranicí 120 g/km CO2.
Text: Redakce
Foto: Mazda