Výrobce sportovních aut Maserati, který v minulém roce oslavil sté výročí svého vzniku, oznámil historicky nejlepší prodejní výsledky. V roce 2014 prodalo Maserati po celém světě zhruba 36.500 vozů, což představuje nárůst o 136 % v porovnání s rokem 2013 a šestinásobné navýšení prodejů v porovnání s předchozím rokem 2012. A to na všech trzích kde působí.
Hlavním tahounem historicky nejvyšších prodejů Maserati se stala modelová řada Ghibli, která je první řadou vyšší střední třídy (segment E) značky. Pak následují modely Quattroporte, vlajková loď kategorie luxusních sedanů, a GranTurismo společně s GranCabrio v kategorii sportovních vozů.
Konkrétně: Maserati loni prodalo 23.500 kusů Ghibli a 9.500 kusů Quattroporte, které automobilka dodala na světový trh. Celkové číslo světových prodejů pak ještě doplňuje 3.500 prodaných kusů modelů GranTurismo a GranCabrio.
Nejvýznamnějším trhem zůstává americký, s výsledkem 14.690 prodaných vozů. Rostly ale i prodeje v Číně, kde se prodalo 9.400 aut značky Maserati, v Evropě 6.360 vozů, v Asii mimo Čínu dosáhly prodeje na 4.000 kusů a na Blízkém východě se prodalo 2.050 aut. Na všech těchto trzích to představuje růst o desítky procent.
Zajímavé jsou rozdílné preference zákazníků na jednotlivých kontinentech. Zatímco v USA byl největší zájem o Ghibli a Qauttroporte s motorem Twin Turbo 410 koní a o verze Q4 s pohonem všech kol, v Číně se nejvíc prodávaly s Twin Turbo 330 koní a pohonem zadních kol. V Evropě se nejvíc dařilo zadokolkám a motoru V6 Turbo Diesel 275 koní.
Maserati je úspěšné i v České republice, kde automobilka loni prodala celkem 47 vozů.
Text: Redakce
Foto: Matěj Žovinec