Designéři Lexusu se rozhodli pozměnit svou studii LFA tak, že jí jednoduše sundali střechu. Model se představil na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu. Auto pohání pětilitrový desetiválec, který jej dokáže vystřelit až na 320 km/h.
Vydáno: 17.1.2008
Podobně jako verze kupé je roadster LFA 1220 mm vysoký, ale v této verzi je vybaven i zadním křídlem měnícím profil v závislosti na rychlosti jízdy. V zadní části zaujmou koncová světla ve tvaru šípu, zahnutá až k bokům vozu a ohraničující dvojici velkých ochranných mřížek. Přes tyto mřížky proudí vzduch ohřátý ve dvojici vzadu nainstalovaných chladičů, a tak se podílí na dobré aerodynamice vozu.
Studený vzduch se do těchto chladičů nasává prostřednictvím dvou sacích kanálů umístěných přímo nad podběhy zadních kol. Díky namontování chladičů dozadu mohli designéři zachovat nízký a kompaktní profil přední části vozu. Zmíněné uspořádání uvítali i technici pracující na podvozku LFA, kteří tak mohli optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Na celkově vyváženém vnějším vzhledu se podílejí i sportovní pneumatiky montované na kolech z hliníkové slitiny s loukotěmi, které připomínají lopatky turbíny. Velké pneumatiky ladí s měřítkem vozu o celkové délce 4460 mm a rozvorem náprav 2610 mm. Vpředu najdeme pneumatiky o rozměru 265/35 R20, vzadu pak 305/30 R20. Podobně jako u LF-A v provedení kupé používá vůz brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, vpředu o průměru 36 cm, vzadu pak o průměru 34,5 cm. Na brzdách vpředu najdeme třmeny se šesti pístky, vzadu se používají brzdy čtyřpístkové.
PARAMETRY:
Pohonné ústrojí
Typ: Motor uprostřed umístěný za přední nápravou, zadní náprava typu transaxle
Motor: V10 (obsah pod 5,0 l)
Převodovka: se sekvenčním řazením ovládaná páčkami pod volantem
Výkon: přes 500 k
Maximální rychlost: přes 320 km/h
Rozměry pneumatik
Vpředu: 265/35 R20
Vzadu: 305/30 R20
Rozměry
Celková délka: 4460 mm
Celková šířka: 1895 mm
Celková výška: 1219 mm
Rozvor náprav: 2606 mm
Text: Redakce
Foto: Lexus