Zdá se to být celá věčnost, kdy jsme poprvé slyšeli o supersportu Lexus LFA (někdy psáno jako LF-A). Ten se poprvé objevil na autosalonu v Detroitu v roce 2005. Poté následovaly ještě dva prototypy v letech 2007 a 2008. Na právě probíhajícím autosalon v Tokiu se ale konečně odhalila sériová verze. Jenže i na tu si počkáme. Minimálně do roku 2011.
Vydáno: 22.10.2009
Parametry nového Lexusu LFA ale stály za to dlouhé čekání. Pod kapotou mu totiž bije špičkový a navíc zcela nový 4,8litrový V10. Ten je schopen vyprodukovat výkon 560 koní při vysokých 8700 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 480 Nm (6800 otáček v minutě). Jenže minimálně 90 procent točivého momentu by mělo být k dispozici v rozmezí od 3700 do 9000 otáček.
Autmatická 6stupňová převodovka tuhle sílu přenáší jen na zadní kola Lexusu LFA. Auto má samosvorný diferenciál. Asfaltu se dotýkají 20palcový kola, která zastavují karbon-keramciké brzdy. Díky použitým materiálům váží auto jen 1480 kg. To znamená, že dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, maximální rychlost by měla být 325 km/h.
Škoda, že si na nadupaného Japonce budeme muset ještě dlouho počkat. Na začátku příštího roku se sice budou moci do pořadníku napsat první zájemci, Lexus LFA k nim dorazí až o rok později. Automobilka plánuje omezenou sérii maximálně 500 kusů. Cena každého z nich by měla být v přepočtu 6,5 milionu korun.
Text: Redakce
Foto: Lexus