Kocnernová spolupráce se vyplatí. Vědí to i u Land Roveru, který od loňského roku patří společně s Jaguarem pod indický kolos Tata. Protože se chystá facelift modelů Range Rover Sport a Discovery 3, bylo potřeba, aby nabídly i něco nového pod kapotou. Bude to dieslový motor z dílny Jaguaru.
Vydáno: 8.1.2009
Současný Range Rover ve verzi TDV6 používá 2,7 litrový naftový šestiválec od Jaguaru, který je schopen produkovat výkon 190 koní. Není špatný, to můžeme potvrdit i z prvních dojmů řízení Jaguaru XF, který se stejným motorem právě parkuje v naší redakční garáži.
Range Rover i Discovery jsou ale poměrně těžká SUV, takže si zaslouží i něco ještě výkonnějšího. Jaguar má nový naftový motor vhodný pro tento úkol. Jde o V6 o objemu 3,0 litru, který je navíc přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výsledek je 237 koní (v případě Discovery 3) a 272 koní pro Range Rover Sport.
Přesto, že po faceliftu zůstane v nabídce i starý V6 2.7, myslíme si, že poptávka brzo rozhodně o jeho vyřazení. S ohledem na klientelu Range Roveru se dá očekávat její větší hlad po silnějším motoru, který ale bude spotřebou celkem srovnatelný se starým.
Text: Redakce
Foto: Land Rover