Poslední stíhačka švédského mága Christiana von Koenigsegga nazvaná Agera se představila v Ženevě. Potencionální zájemci mají nyní možnost objednávat. Aby bylo jasno, můžou si zvolit z 11 barevných provedení. Ale i když si vyberou třeba sytě červenou, neznamená to, že z téhle severské bestie udělají poslušného miláčka.
Vydáno: 25.03.2010
Koenigsegg Agera je totiž vybaven hliníkovým V8 o objemu 4,7 litru, který přeplňují dvě turbodmychadla s tlakem 1,5 bar. Výkon má neskutečných 910 koní a maximum točivého momentu 1100 Nm dosažitelné ve 5100 otáčkách za minutu. Přitom v rozmezí od 2680 do 6100 otáček zůstává na hraní celých 1000 Nm. Parametry nejsou o nic méně působivé: stovka přichází za 3,1 sekundy, maximální rychlost může činit až 390 km/h.
Kola jsou obuta do pneumatik Michelin určených pro vysoký výkon. Kvůli větší bezpečnosti dostal supersport systém Afera, který spolupracuje s nastavitelným ABS a ventilovanými keramickými brzdami o rozměrech 392×36 a 380×34. Koenigsegg tvrdí, že jeho systém kontroly trakce je nejrychlejší v oboru a dokáže se přizpůsobit povrchu vozovky a řidičskému stylu.
Více najdete ve článku Ženeva 2010: Koenigsegg Agera dá stovku za 3,1 sekundy.
Text: Redakce
Foto: Koenigsegg