Na autosalonu v New Yorku se oficiálně představila Kia Optima. Sedan střední třídy je dvojčete Hyundai Sonata a měl by být zároveň ukázkou toho, jak bude brzy vypadat nová Kia Magentis v Evropě. Přestože spolu oba vozy sdílí mnoho součástí, nejde jen o výměnu loga Hyundaie za Kia.
Vydáno: 2.4.2010
Kia Optima sdílí se Sonatou nejen podvozkovou platformu, ale také celou nabídku motorizací pro americký trh. K pohonu totiž poslouží atmosférický řadový čtyřválec s označením Theta II o objemu 2,4 litru. Novinkou jsou pak přeplňovaný benzínový dvoulitr a 2,4 litrové hybridní soustrojí. Ty hned po odhalení oficiálně do Sonaty uvedla také Hyundai. Motory dostanou výkon od 200 do 274 koní.
Sedan se bude nabízet ve třech výbavových variantách: LX, E a SX. Dvě vyšší mají už v základu k dispozici multimediální systém Uvo. Ten používá platformu Microsoft Car, podobně jako v USA zavedený systém Ford Sync. Základní výbavou je také manuální šestikvalt, vyšší modely dostanou automat.
Kia Optima je prozatím určena pro americký trh. Stejně jako její dvojče Hyundai Sonata je ale předobrazem vozu, který by se zanedlouho mohl objevit v Evropě. Jestli bude vypadat takto, pak mu věštíme dobrou budoucnost.
Text: Redakce
Foto: Kia