Infiniti G37 Cabrio: představení a první statické dojmy

Spolu s otevřením prvního showroomu Infiniti v Průhonicích u Prahy se odehrála ještě jedna premiéra. V Česku vůbec poprvé bylo odhaleno otevřené Infiniti G37 Cabrio. Vůz, který vyjede na naše silnice letos v létě tak rozšiřuje modelovou řadu G. V ní najdete nyní sedan a kupé. My jsme si při představení G37 Cabrio detailně prohlédli.

Vydáno: 16.5.2009 

Infiniti G37 Cabrio vychází z kupé, od A-sloupku se ale samozřejmě všechno mění. Vůz dostal širší rozchod kol vzadu spolu s upraveným zavěšením. Působí tak lehce širším dojmem. Cabrio využívá pevnou skládací střechu, takže jde v pravém slova smyslu o kupé-kabriolet. Střecha se automaticky otevře za 25 sekund. Spínač pro její otevření je klasicky na středové konzole, hned za řadicí pákou. Existuje ale další možnosti pro její ovládání z vnější strany vozu: pomocí tlačítka pro odemknutí na dveřích řidiče.

Na nejvyšší úrovni

Interiér se nám velmi zamlouvá. Snoubí totiž vysokou kvalitu použitých materiálů a perfektní dílenské zpracování, přesně tak jak jsme na to u Infiniti zvyklí. Obzvláště se nám líbila kombinace světlé kůže a tmavého interiéru zdobeného stříbřitým dekorem. Sportovní volant s trochu titěrnými knoflíky je klasikou, stejně jako dvojice přístrojů ve čtvercové kapličce bez tubusů.

Infiniti G37 Cabrio má přehledný středový panel s analogovými hodinami uprostřed. Najdete zde ovladače speciálního audiosystému Bose open air který dynamicky vyrovnává zvuk na základě vnějšího hluku, pozice střechy a rychlosti vozu. Je tu také adaptivní dvouzónová klimatizace. Ta zase upravuje rychlost větráku v závislosti na pozici střechy a rychlosti vozu. Stejně tak nechybí ve standardní výbavě ani zadní parkovací kamera.

Prostorově nás nové Infiniti G37 Cabrio překvapilo na zadních sedadlech, která jsou plně využitelná. Může za to hlavně hluboké vykousnutí těch předních. V hlavových opěrkách řidiče a spolujezdce jsou umístěny reproduktory zmíněné audiosoustavy a k dispozici je i vyhřívání a chlazení skrz perforovanou kůži.

Nadupaný šestiválec

Šlo zatím pouze o statické představení, na první svezení si budeme muset počkat do léta. Přesto si ale motor zaslouží zmínku. Infiniti disponuje silným benzínový šestiválcem V6 o objemu 3,7 litru. Má technologii variabilního časování a zdvihu ventilů a dosahuje výkonu 320 koní. K jeho ovládání poslouží dvojice převodovek: elektronicky řízená 7stupňová automatická převodovka s manuálním režimem, s přizpůsobením otáček při řazení nižšího převodového stupně, se sportovním režimem a adaptivním řízením řazení ASC, které umožňuje rychlejší řazení při sportovní jízdě, nebo 6stupňová manuální převodovka s krátkými převody.

Infiniti G37 Cabrio slibuje dobrou ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Ty vycházejí z pokročilé konstrukce platformy FM (Front Mid-ship), která optimalizuje rozložení hmotnost mezi přední a zadní nápravu a vytváří tuhý, stabilní základ pro nezávislé zavěšení všech kol. Zavěšení přední nápravy je konstrukce se dvěma příčnými rameny, s jednočepovým spodním příčným ramenem a dlouhým horním ramenem. Více-prvkové zavěšení zadní nápravy odděluje tlumiče kmitů a pružiny, takže osa tlumiče prochází středem kola. Tato konstrukce pomáhá minimalizovat změny v geometrii a snižuje tření v zavěšení.

Infiniti je na českém trhu naprostý nováček. Láká luxusem, kvalitou zpracování a jistou neokoukaností (i když si k nám už mnoho lidí na vlastní náklady dovezlo modely z USA). Na to, abychom hodnotili jeho šance je teď ještě příliš brzo. Jedno je ale jisté: na další shledání s Infiniti G37 Cabrio se rozhodně těšíme, zvlášť pokud bude obohaceno o první řidičské zážitky za jeho volantem.

Text a foto: Jan Markovič

Galerie