Hyundai i30: systém Stop&Go také s naftovým motorem

Korejská automobilka nedávno zahájila výrobu vznětových modelů Hyundai i30 Stop&Go v Nošovicích. Hyundai i30 Stop&Go s inovativním systémem z ekologické řady Blue DriveTM a a motorem 1.6 CRDi je prvním provedením modelu i30 Stop&Go se vznětovým motorem vyvinutým v rámci ekologické iniciativy Blue DriveTM.

Vydáno: 27.11.2009 

Systém Stop&Go má snižovat spotřebu paliva v popojíždějícím městském provozu, protože u stojícího vozidla vypíná motor a okamžitě jej spouští, jakmile řidič sešlápne pedál spojky. Systém Stop&Go byl začátkem letošního roku uveden nejprve do modelů i30 Stop&Go poháněných zážehovými motory 1,4 a 1,6 litru.

Modely i30 Stop&Go se vznětovým motorem 1,6 litru jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních: 66 kW (90 k) a 85 kW (116 k). Varianta s výkonem 66 kW (90 k) má emise CO2 113 g/km, což v porovnání se standardním provedením bez systému Stop&Go znamená snížení o 2 g/km. To znamená, že kombinovaná spotřeba je 4,3 l/100 km, tedy o 0,1 l/100 km nižší. Podobné hodnoty nabízí výkonnější model 85 kW (116 k), který snížil emise CO2 o 2 g/km na 117 g/km.

„Po uvedení zážehových modelů i30 Blue na trh jsme se setkali s velmi pozitivní odezvou ze strany zákazníků po celé Evropě, zejména pak v zemích, jejichž daňová soustava zohledňuje množství emisí CO2. Představení nových vznětových variant znovu potvrzuje ekologické směřování značky Hyundai, přičemž naši zákazníci se mohou těšit na ještě nižší provozní náklady. Nové motory poházejí z jednoho z nejnovějších, a také nejmodernějších závodů Hyundai, který byl vybudován v České republice, a kde vyrábějí vozy nejvyšší kvality,“ řekl Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe.

Zdroj: TZ Hyundai
Foto: Hyundai

Galerie