Korejská automobilka vypustila do světa první oficiální fotografie nové generace reprezentativního sedanu Hyundai Equus. Kromě nich ale známe také technická specifika nové vlajkové lodi největší korejské automobilky. Nový Equus útočí na prémiové německé limuzíny nejvyšší kategorie nejen pohonem zadních kol – utká se s nimi ale i na jejich domácí půdě?
Vydáno: 22.2.2009
Bohatí Korejci ve středních letech začali v poslední době nakupovat německé a japonské sedany a Hyundai se snaží tento trend zvrátit. Má mu k tomu pomoci právě velký model Equus (slovo znamená v latině kůň), jehož druhá generace se právě představuje světu.
Design modelu Hyundai Equus je inspirovaný modelem Genesis. Jeho hlavní konkurenti mají být velké německé (a jedna japonská) limuzíny: BMW řady 7, Lexusu LS, Mercedes-Benz třídy S a Audi A8. Konkurovat jim se Korejcům daří nejen rozměry, ale také technikou.
Velký a silný
Karoserie je dlouhá 5160 mm, to je o 10 mm více, než měří Lexus LS 600h L, a se svými 1900 mm je také širší. Oproti předchozí generaci dostal nový Equus pohon zadní nápravy, což je nejen významný krok vpřed, ale zároveň také signál, že má ambici konkurovat prémiovým limuzínám. Kromě toho se korejským konstruktérům podařilo dosáhnout rozložení hmotnosti 52:48.
Hyundai Equus dostane dva motory – 3.8 V6 Lambda a 4.6 V8 Tau (oba má k dispozici také menší sedan Genesis). Výkon šestiválce je 213 kW, jeho nejvyšší točivý moment přitom dosahuje 358 Nm a udávaná spotřeba je 10,6 l/100 km (byť evropská metodika měření se trochu liší). Osmiválec nabídne výkon 269 kW, točivý moment 439 Nm a spotřebu 11,4 l/100 km. Oba motory budou spojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou.
K dostání i v Evropě?
Konkrétní čísla prodejů, kterých by automobilka chtěla dosáhnout, zatím nezmiňuje. První generace přitom za devět let oslovila 120 tisíc zákazníků hlavně z Koreje a několika asijských trhů, kde se model prodával. Zda se nový Equus dostane do Evropy nebo USA zatím není jisté, ale Hyundai tuto možnost zvažuje. Pokud by k tomu došlo, byl by prodej zahájen patrně až v roce 2011.
Světová premiéra velkého modelu Equus se odehraje v březnu, možná ho tedy spatříme už za několik dní v Ženevě. Pokud by tomu tak skutečně bylo, pokládali bychom za logické, že by se model objevil také v Evropě, byť by to trvalo o něco déle.
Text: Redakce
Foto: Hyundai