Po dlouhém čtvrtstoletí vrátí Honda do Evropy slavné jméno Prelude. Sportovní vzhled kupé mu zůstane, nově ale bude čtyřmístné a hybridní s pohonem e:HEV. Cena začíná na 1.199.900 Kč včetně DPH.
Sportovní Honda v moderní podobě
Pod kapotou pracuje atmosférický dvoulitr spárovaný se dvěma elektromotory, systémový výkon činí 135 kW (184 k). Novinkou je funkce Honda S+ Shift, která simuluje osmistupňové řazení páčkami pod volantem a má dodat lineární, mechanicky „znělý“ nástup výkonu bez klasické převodovky.
Prelude bude mít točivý moment 315 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy. Hybridní soustava e:HEV kombinuje dvoulitrový benzínový motor v Atkinsonově cyklu, lithiový akumulátor (72 článků) a dvojici elektromotorů.

Podvozek čerpá z know-how modelu Civic Type R. Prelude má víceprvkové zavěšení, adaptivní tlumiče a nejnovější Agile Handling Assist (AHA), takže spojuje přesnost v zatáčkách s cestovním komfortem. Cílem bylo podat čitelný a agilní jízdní projev, který nepřetěžuje posádku na delších trasách.
Golfové bagy se vejdou
Interiér je čtyřmístný a Honda slibuje, že bude i praktický. Díky hatchbacku a variabilní podlaze má kufr až 663 litrů (po sklopení), vejde se do něj kolo, 2 surfbordy, 2 golfové bagy či sada 4 kol.
Palubní přístroje tvoří 10,2″ konfigurovatelný displej s grafikou podle jízdních režimů, infotainment má 9″ a podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zvuk obstarává audiosystém Bose s osmi reproduktory.
Bezpečnostní výbavu charakterizuje přítomnost 10 airbagů a rozšířený Honda SENSING s širokoúhlou kamerou a rychlým obrazovým čipem.

Honda Prelude e:HEV — technické a výbavové parametry (přehled)
| Kategorie | Údaj |
|---|---|
| Pohon | Plně hybridní e:HEV (2.0 Atkinson + 2 elektromotory, Li-ion 72 článků) |
| Výkon | 135 kW (184 k) |
| Točivý moment (systém) | 315 Nm |
| Zrychlení 0–100 km/h | 8,2 s |
| Převod/řízení výkonu | Honda S+ Shift (virtuální 8st. „řazení“, páčky pod volantem, ASC) |
| Rekuperace / plachtění | 7 úrovní rekuperace, režim „0“ pro plachtění bez rekuperace |
| Jízdní režimy | Comfort, GT (unikátní), Sport, Individual |
| Podvozek | Víceprvkové zavěšení, adaptivní tlumiče, AHA |
| Brzdy | Brembo, elektrický posilovač |
| Kola / pneumatiky | 19″ lité ráfky; Continental PremiumContact 6 (speciální vývoj) |
| Rozměry (D/Š/V) | — / 1 880 mm / 1 349 mm (délka neuvedena v podkladech) |
| Rozvor | 2 604 mm |
| Aerodynamika | Spodní žebrovaný spoiler (přítlak), tvarování víka pro pozitivní tlak vzadu, odvětrání za předními koly |
| Karoserie | Laserové pájení střechy (bez lišt), integrovaná anténa na skle |
| Interiér | 4 místa; rozdílné sedadlo řidiče/spolujezdce (větší opora vs. komfort) |
| Zavazadlový prostor | Až 663 l (po sklopení), variabilní podlaha, roleta |
| Displeje / konektivita | 10,2″ přístrojový panel; 9″ infotainment; Apple CarPlay/Android Auto (bezdrátově) |
| Audio | Bose (8 repro), přední Super65 širokopásmové |
| Bezpečnost | 10 airbagů, rozšířený Honda SENSING (širokoúhlá kamera, rychlý čip), automatické rozsvícení brzdovek po nárazu |
| Další | Páčky: rekuperace / řazení (S+ Shift); barevné motivy přístrojů dle režimu |
