Honda Prelude. Legenda se vrací do Evropy po 25 letech

Nová Honda Prelude e:HEV

Po dlouhém čtvrtstoletí vrátí Honda do Evropy slavné jméno Prelude. Sportovní vzhled kupé mu zůstane, nově ale bude čtyřmístné a hybridní s pohonem e:HEV. Cena začíná na 1.199.900 Kč včetně DPH.

Sportovní Honda v moderní podobě

Pod kapotou pracuje atmosférický dvoulitr spárovaný se dvěma elektromotory, systémový výkon činí 135 kW (184 k). Novinkou je funkce Honda S+ Shift, která simuluje osmistupňové řazení páčkami pod volantem a má dodat lineární, mechanicky „znělý“ nástup výkonu bez klasické převodovky.

Prelude bude mít točivý moment 315 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8,2 sekundy. Hybridní soustava e:HEV kombinuje dvoulitrový benzínový motor v Atkinsonově cyklu, lithiový akumulátor (72 článků) a dvojici elektromotorů.

Podvozek čerpá z know-how modelu Civic Type R. Prelude má víceprvkové zavěšení, adaptivní tlumiče a nejnovější Agile Handling Assist (AHA), takže spojuje přesnost v zatáčkách s cestovním komfortem. Cílem bylo podat čitelný a agilní jízdní projev, který nepřetěžuje posádku na delších trasách.

Golfové bagy se vejdou

Interiér je čtyřmístný a Honda slibuje, že bude i praktický. Díky hatchbacku a variabilní podlaze má kufr až 663 litrů (po sklopení), vejde se do něj kolo, 2 surfbordy, 2 golfové bagy či sada 4 kol.

Palubní přístroje tvoří 10,2″ konfigurovatelný displej s grafikou podle jízdních režimů, infotainment má 9″ a podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Zvuk obstarává audiosystém Bose s osmi reproduktory.

Bezpečnostní výbavu charakterizuje přítomnost 10 airbagů a rozšířený Honda SENSING s širokoúhlou kamerou a rychlým obrazovým čipem.

Honda Prelude e:HEV — technické a výbavové parametry (přehled)

Kategorie Údaj
Pohon Plně hybridní e:HEV (2.0 Atkinson + 2 elektromotory, Li-ion 72 článků)
Výkon 135 kW (184 k)
Točivý moment (systém) 315 Nm
Zrychlení 0–100 km/h 8,2 s
Převod/řízení výkonu Honda S+ Shift (virtuální 8st. „řazení“, páčky pod volantem, ASC)
Rekuperace / plachtění 7 úrovní rekuperace, režim „0“ pro plachtění bez rekuperace
Jízdní režimy Comfort, GT (unikátní), Sport, Individual
Podvozek Víceprvkové zavěšení, adaptivní tlumiče, AHA
Brzdy Brembo, elektrický posilovač
Kola / pneumatiky 19″ lité ráfky; Continental PremiumContact 6 (speciální vývoj)
Rozměry (D/Š/V) — / 1 880 mm / 1 349 mm (délka neuvedena v podkladech)
Rozvor 2 604 mm
Aerodynamika Spodní žebrovaný spoiler (přítlak), tvarování víka pro pozitivní tlak vzadu, odvětrání za předními koly
Karoserie Laserové pájení střechy (bez lišt), integrovaná anténa na skle
Interiér 4 místa; rozdílné sedadlo řidiče/spolujezdce (větší opora vs. komfort)
Zavazadlový prostor 663 l (po sklopení), variabilní podlaha, roleta
Displeje / konektivita 10,2″ přístrojový panel; 9″ infotainment; Apple CarPlay/Android Auto (bezdrátově)
Audio Bose (8 repro), přední Super65 širokopásmové
Bezpečnost 10 airbagů, rozšířený Honda SENSING (širokoúhlá kamera, rychlý čip), automatické rozsvícení brzdovek po nárazu
Další Páčky: rekuperace / řazení (S+ Shift); barevné motivy přístrojů dle režimu

Galerie

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV

  • Nová Honda Prelude e:HEV