Honda NC700S: nový styl

TEST MOTORKY: Nebaví vás vláčet se v kolonách, ale na skútru si nepřipadáte jako chlap? Pak je tu řešení od Hondy, která přichází s novým pojetím motorky. Nová řada NC kloubí praktičnost a styl a nejmenší model NC700S se skvěle hodí do města. Základní témata jsou dvě: nový čtyřtaktní dvouválec a převratný úložný prostor. Pojďme si tohoto nováčka představit blíž.

Vydáno: 28.9.2012

Nová řada japonské značky, nazvaná prostě NC („new concept“), je kompromisním řešením potřeb motorkáře, a to v nejlepším smyslu toho slova. Už jsme to konstatovali v testu skútru s vlastnostmi motorky, Hondy Integra, a totéž jsme museli napsat v testu většího bratříčka NC700X: jsou to v ledasčem podobné praktické stroje. Podobná je i poslední z trojice novinek, na kterou jsme se podívali, tedy NC700S.

Motorka pro každého

Srdcem Hondy NC700S je nový motor. Řadový dvouválec o objemu 670 ccm neoslní svým výkonem, ale co se spotřeby a kultivovanosti týče, nemá chybu. Agregát nabídne výkon 48 koní (neboli 35 kW) při 6250 ot./min, což stačí ke svižnému průjezdu ruchem města i zábavnému kličkování na okresce. Motorka nesvádí k blbnutí, naopak dává pocit jistoty. 

Přiznám se, že zpočátku se motorka zdála až nudná, ale už po pár ujetých kilometrech jsem jí přišel na chuť. Její síla se neskrývá v maximální rychlosti, ale leží někde úplně jinde. V kvalitním podvozku a výborném odpružení (předek dostal teleskopickou vidlici Ø 41 mm a zadek má centrální odpružení a tlumící jednotku Monoshock). Stroj se tak výborně hodí do města, ale potěší i na okresce, kde kromě podvozku oceníte i spotřebu kolem 4,5 l/100km. 

V zatáčkách se přitom chová velice svižně, na úrovni vyspělejších strojů. Jestliže jsem se v testu větší NC700X rozplýval nad její skvělou manévrovatelností a jistotou vedení, platí to u drobnějšího „eska“ dvojnásob. Menší Hondu bych bez obav půjčit manželce či synovi, aniž bych se bál, že motorku neukočírují. NCčko není v ničem záludné, potěší zejména výbornou ovladatelností a pocitem jistoty v džungli velkoměsta i mimo něj.

Přední kolo je osazeno třípístkovou kotoučovou brzdou o průměru 320 mm a o zadek se stará kotoučová jednopístková brzda s průměrem 240 mm, brzdy mají pozvolný nástup, žádné nepříjemné škubání nebo smyk. Testovaná motorka byla navíc vybavená systémem C-ABS, což je příjemný pomocník na naše mnohdy špatně udržované cesty.

Vyražte na piknik

Palivová nádrž je umístěna, stejně jako u větší sestry NC700X, pod sedadlem. Toto nezvyklé řešení ale představuje velmi praktickou inovaci – v prostoru, kde obvykle hledáme nádrž, najdeme velký úložný prostor, který pojme integrální helmu a pár drobností. Výborné na dlouhé letní výlety nebo při vyzvedávání parťáka (možná raději parťačky).

Každodenní univerzál

V Hondě se zaměřili na vysokou kvalitu za nízkou cenu, což je kategorie vždy krajně podezřelá. Tady se to ale povedlo. Japonští konstruktéři stlačili cenu na minimum, a to především výrobními procesy, v kterých maximalizují efektivitu výroby dílů (například kotoučové brzdy jsou vyřezané z jednoho kusu oceli a celá motorka je vyrobena s recyklovatelných materiálů). Pro spotřebitele to znamená skutečnost, že NCčko se prodává, v závislosti na výbavě, od 139 900,- korun – což v každém případě znamená, že dostanete hodně muziky za málo peněz. 

Honda NC700S je vhodným strojem pro jezdce, kteří hledají spolehlivého partnera na každodenní dojíždění do zaměstnání, či na výlety za hranice velkých měst, je to univerzální motorka, která kloubí praktičnost, zábavu a styl. Vyznavači brutálních rychlostí se porozhlédnou jinde, Honda NC700s je spíše vynikající volbou do města, pro ty z nás, kteří se nechtějí vláčet na skútru.  

Výsledná známka 1-

Text: Adam Hruška
Foto: Matěj Žovinec


PARAMETRY

Základní cena: 139.900,- Kč
Honda NC700S ABS: 152.000,- Kč

HONDA NC700S
Objem motoru 670 ccm
Maximální výkon 35 kW (6 250 ot./min)
Maximální točivý moment 60 Nm (4 750 ot./min)
Počet válců řadový dvouválec
Chlazení motoru kapalinou
Maximální rychlost 170 km/h
Spotřeba během testu 4,4 l/100 km
Objem nádrže 14,1 l
Provozní hmotnost 211 kg (215 kg ABS) 227 (DCT verze)
Délka / šířka / výška 2195 x 760 x 1130 mm
Rozvor 1525 mm
Řidičské oprávnění A (od 21 let)

 

 

Galerie