Honda CR-Z, sportovní-hybridní kupé, přichází na český trh

Dlouho očekávané sportovní hybridní kupé CR-Z je nyní k dispozici pro české zákazníky. Třetí hybridní model značky Honda (bavíme-li se o evropském trhu) se ale od těch předchozích liší: Honda CR-Z není „praktickým rodinným autem“ jako většina ostatních hybridů, ale má sportovní karoserii kupé. Přitom hybridní pohon kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou, čímž se liší od všech ostatních hybridů na našem trhu.


Vydáno: 10.6.2010

Honda CR-Z má přinejmenším jeden primát: poprvé hybridní pohon kombinuje s manuální převodovkou, v tomto případě šesti stupňovou a prý mimořádně přesnou. Ta přenáší na kola sílu z 1,5-litrového čtyřválcového motoru i-VTEC. Vysokootáčkový charakter motoru doplňuje dodatečných 78 Nm točivého momentu poskytovaných elektromotorem o výkonu 10 kW (14 k), který je umístěn mezi motorem a spojkou. Elektromotor poskytuje točivý moment v nízkých a středních otáčkách, což vozu CR-Z dodává pružnost obvyklou pro vozy s přeplňovaným motorem.

Interiér hybridního kupé CR-Z přinese, jak je u Hondy už zvykem, futuristická řešení (třeba 3D ukazatel rychlosti a kokpit obklopující řidiče). Vedle toho disponuje i obvyklými prvky, třeba sedačkami, a to v uspořádáním 2+2, tedy dvě dospělé a dvě rezervní (dětské). Sedadla lze sklopit do podlahy zavazadlového prostoru, objem pak dosahuje až 401 litrů.

Ceny, výbavy a barvy

Na českém trhu jsou k dispozici čtyři stupně výbav: S, Sport, GT a GT Top. Cena nejnižší výbavy S je 569 000 Kč, výbava Sport je k dispozici za 599 000 Kč, výbava GT za 629 000 Kč a GT Top za 659 000 Kč.

Zákazníci mají možnost vybrat si z 8 barevných provedení: třech metalických Storm Silver, Dark Pewter, Brilliant Orange, čtyřech perleťových Premium White, Crystal Black, Deep Sapphire Blue, Horizon Turquoise a jedné základní Milano Red. Metalické a perleťové barvy jsou u Hondy standardně bez příplatku.

Text: Redakce
Foto: Honda

Galerie