Autosalon Detroit Motor Show už nabídl několik zajímavých novinek (viz. například nová generace Fordu Focus). Japonská Honda zde ve světové premiéře představuje další a neméně zajímavý automobil. Jedná se o dvoumístné hybridní kupé, které nese označení CR-Z. V základu nabídne maximální výkon 122 koní.
Vydáno: 12.1.2009
Pokud vám je tento vůz povědomý, pak se úplně nemýlíte. Na tokijské autoshow byl představen koncept, který se prakticky nelišil od současného sériového provedení. Rozdíly najdeme pouze v detailech typu jiných disků kol, větších zpětných zrcátek nebo přemístěného loga této automobilky.
Interiér je pouze dvoumístný a po vzoru svých už zaběhnutých sourozenců patřičně futuristický. V tomto směru šla Honda zase o kousek dál, na což si ostatně můžete udělat pomocí přiložené fotogalerie vlastní názor.
Pod kapotou je umístěna benzinová jedna-pětka i-VTEC, která je doplněna o systém IMA (Integrated Motor Assist). Jedná se o zabudovaný elektromotor o výkonu 10 kW, který klasicky pomáhá při akceleraci a během brzdění mění kinetickou energii zpět na tu elektrickou, která se dále ukládá do Nim-H akumulátorů.
Pohonná jednotka dá dohromady 122 koní při 6000 ot/min a 175 Nm v rozmezí od 1000 do 1500 ot/min. Tato čísla se týkají pouze standardní verze vybavené šestistupňovou manuální převodovkou. Kdo si objedná bezstupňové CVT, ten se bude muset spokojit s točivým momentem sníženým na 168 Nm.
Spotřeba by se měla pohybovat v případě standardní verze kolem sedmi litrů. Přesné údaje hovoří o spotřebě 7,6 l/100 km v městském provozu a o 6,4 l/100 km mimo. Vůz dále nabízí tři úrovně nastavení (Sport, Normal, Economy). Změna se týká nejen řízení a motoru, ale také klimatizace. Do prodeje na americkém trhu vstoupí tento hybrid v druhé polovině roku. Na výběr bude výbava Base nebo Ex.
Text: Redakce
Foto: Honda