Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT: život v luxusu

TEST: Honda CR-V prošla v novém modelovém roce řadou změn. Tam, kde jiné automobilky s příchodem faceliftu mění jen drobnosti, Honda zapracovala ještě víc a výsledkem je řada inovací, které se dotkly nejen vzhledu, ale i techniky. Co je nového jsem zjišťoval za volantem CR-V s novým naftovým motorem 2.2 i-DTEC, spojeným s automatickou převodovkou a v nejvyšší výbavě Top Executive.


Vydáno: 12.4.2010

Kompaktní SUV od Hondy jsme otestovali naposledy před dvěma a půl roky (Honda CR-V 2.0: na silnici jako král) a od té doby se leccos změnilo. A to nejen u konkurence, ale i u samotné Hondy, která svůj lehce-terénní model vybavila novým motorem a faceliftem, který se dotkl nejen vzhledu, ale také techniky.

Ve znamení změny

Přitom změny „na povrchu“ jsou opravdu jen drobné: výměny nárazníku a masky chladiče si všimne bez většího zkoumání jen málokdo, ale o to víc to kompaktnímu SUV prospělo, vůz teď vypadá moderněji. Úpravy pokračovaly i uvnitř: interiér dostal nová čalounění, barvy i materiály v kabině, moderněji vypadá i nové autorádio, respektive v našem případě dotykový panel navigace.

Odběhnu-li na okamžik od inovací, musím pochválit slušnou prostornost v kabině (ideální pro čtyři cestující) i v kufru (442 litrů, po sklopení 955 litrů), na čemž se od minula samozřejmě nic nezměnilo, i maximálně komfortní kožené sedačky se slušným bočním vedením, ve kterých jsem se nebál absolvovat stovky kilometrů dlouhé dálniční úseky. Jediným nešvarem tak zůstal široký středový sloup řadicí páky, který výrazně vystupuje z přístrojovky a tlačí do pravého kolene i osoby s kratší nohou, jako je například autor tohoto textu.

Vraťme se ale k omlazení, s nímž Honda pokračovala i pod kapotou. CR-V dostalo nový naftový motor, stejný, jaký pohání Hondu Accord 2.2 i-DTEC. Se svými 150 koňskými silami (110 kW, při 4000 ot./min) je nový dvoulitr silnější o 10 koní oproti předchozímu nafťáku 2.2 i-CDTi. Motor je na nafťák velmi kultivovaný a oproti minulosti japonští inženýři zapracovali i na odhlučnění, které je v tuto chvíli jedním z nejlepších v dané třídě, a snese srovnání s prémiovou konkurencí (což je charakteristika vlastní i zmíněnému Accordu).

Automatematika

Výkon na přední nápravu, respektive na všechna kola přenášela v případě testovaného vozu příplatková automatická převodovka. Ta má bohužel jen pět stupňů, i přesto ale bylo soužití s ní docela příjemným zážitkem. Jestliže jsem dříve psal, že Honda to s automaty příliš neumí, musím po zkušenosti s CR-V AT toto konstatování alespoň zčásti přehodnotit: pětistupeň v CR-V řadí rychle a bez zbytečného otálení, nástup síly je plynulý.

A i když automat ubírá část zátahu (Accord je s týmž motorem a manuálem znatelně živější), v tomto případě je to neduh omluvitelný. Vysvětlím proč. Je neoddiskutovatelné, že k SUV se automat hodí výrazně víc, než ke sportovně střiženému sedanu, a oproti Accordu, u kterého řidič intuitivně očekává jakési sportovnější chování, jsem s CR-V jezdil klidněji (jak se na malé SUV sluší), takže můj dojem z řazení byl ovlivněn právě tímto způsobem použití, a menší hbitost nebyla na závadu. Což neznamená, že by CR-V  bylo s motorem 2.2 i-DTEC bylo líné, zrychlení z nuly na stovku za 10,6 sekundy není na 1,7 tuny těžké auto špatné číslo, mimochodem prakticky stejné, jako se starým motorem s manuálem.

Jejich revírem je dálnice

Od poslední zkušenosti vím, že podvozek CR-V je naladěn na SUV až nezvykle tvrdě, přesto docela obětavě tlumí nerovnosti vyjma opravdu hlubokých děr, kterých je na českých silnicích po tuhé zimě víc než dost.

I díky tvrdšímu podvozku je přitom jasné, že hlavní parketa CR-V bude především silnice, kde vyniká stabilitou a v zatáčkách dovolí jen minimální náklony. A i když vůz disponuje připojitelným pohonem všech kol, mimo lehkého terénu bych se do nějakých větších offroadů nepouštěl (už kvůli zmíněné tvrdosti odpružení).

Život v luxusu

Podobně jako Honda Accord šlape na paty Mercedesům a Lexusům střední třídy, tak i Honda CR-V snese srovnání s prémiovou konkurencí. S ní může soupeřit komfortem i luxusní výbavou, naopak nabídkou motorů a prostým pohonem všech kol zůstává stále v jejich stínu.

Honda CR-V je výborné auto. Proto je třeba mít na paměti, že Honda si je kvality svých výrobků vědoma a nechá si za ní odpovídajícím způsobem zaplatit. V případě nejvyšší výbavy Top Executive s naftovým motorem a automatem se cena šplhá přes milion, konkrétně na 1.050.000 korun, což je částka omluvitelná snad jen pohledem na seznam výbavy, který zahrnuje i takové vychytávky, jako aktivní tempomat (funguje na výbornou), slušnou navigaci, parkovací kameru, bluetooth připojení telefonu, autorádio s USB/AUX vstupem, slot pro PCMCIA kartu, hlasové ovládání navigace, nebo panoramatické střešní okno (bohužel rozdělené přepážkou).

To ale neznamená, že byste museli za své nové SUV od Hondy dát tolik peněz. Většinu těch opravdu důležitých věcí totiž dostanete i ve výbavě Executive, která bude o výrazných 140 tisíc levnější.

Výsledná známka 1

Jak hodnotila rodina Rychlých

Antonín Antonín: Stejně jako poprvé, i tentorkát se mi CR-V líbí. Je v ní hodně místa pro celou rodinu, zavazadla i psa, a jezdí se v ní mimořádně pohodlně, díky skvělým sedačkám. Kožené čalounění a hromadu výbavy bych si ale klidně odpustil, cena je opravdu dost vysoká.
Dávám známku 1-
Jana

Jana: Manžel má pravdu, cena za tuhle Hondu je opravdu neúměrně vysoká. Je mi jedno, že má snad veškerou myslitelnou výbavu na světě, na obyčejného člověka je prostě moc drahá. Což se dá říct nejenom o příplatku za automatickou převodovku, ale za všechny elektronické zbytečnosti. Za cenu přes milion by se už dalo koupit auto o třídu větší.
Dávám známku 4

Nikola Nikola: Honda CR-V se mi vždycky tak nějak potají líbila, a od faceliftu musím říct, že jí to sluší ještě víc. Je prostě taková svalnatá, mužská, sebejistá. O to víc mě překvapilo, že se s ní i moc příjemně jezdilo, i interiér mi přišel útulnější, než před dávnými časy, kdy jsem s tím autem jela poprvé. Pokud bych uvažovala o SUV do města, patřila by tahle Honda mezi favority.
Dávám známku 1
Tomáš Tomáš: To je úděl! Všechna SUV v poslední době musejí mít automat! Proč?? I když Honda CR-V by mohla být jedním z nejsportovnějších SUV, která jsem řídil (já vím že to spojení zní dost zvláštně), vždycky to zabije automat, před dvěma rokama i tentokrát. Osobně nesdílím názor autora testu, který si myslí, že k těmhle rodinným autům automat patří, ani k naftě, ani k benzínu. Mě to ježdění pak nebaví.
Dávám známku 3
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých?

Text: Martin Jedlička
Foto: Zuzana Procházková

Konkurence v našich testech



Škoda Yeti Peugeot 4007
Citroën C-Crosser

PARAMETRY

Základní cena 2.2 i-DTEC: 689.000,- Kč
Cena 2.2 i-DTEC AT Top Executive: 1.049.000,- Kč

Celková cena: 1.049.000,- Kč

Výbava

Bezpečnostní prvky

ABS + EBD

VSA + TSA (Trailer Stability Assist)

Airbag na straně řidiče

Airbag na straně spolujezdce

Boční airbagy

Hlavové airbagy

Předpínače bezpečnostních pásů

Kotoučové brzdy přední+zadní

Posilovač řízení

Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka

Třetí brzdové světlo

Přední mlhová světla

HID-xenonové světlomety

Ostřikovače předních světel

Přední aktivní opěrky hlavy

Systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách
Ochrana vozu

ECU imobilizér

Alarm systém

Sklopný klíček s dálk. ovládáním centrálního zamykání
Vnitřní výbava

Elektricky ovládaný posuv předních oken

Elektricky ovládaný posuv zadních oken

Elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka

Elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka

Výškově nastavitelný volant

Výškově nastavitelné sedadlo řidiče

El. nastavitelné sedadlo řidiče

El. nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče

Kapsa na opěradle řidiče

Kapsa na opěradle spolujezdce

Sklopné opěradlo zadního sedadla (dělené v poměru 3 : 2)

Zadní loketní opěrka

Středová zadní opěrka hlavy

Zadní středový 3 bodový bezpečnostní pás

Uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu

Kryt zavazadlového prostoru

Indikátor řazení pro ekonomickou jízdu
Luxusní prvky

Aktivní tempomat ACC + CMBS + HID (AFS)

Tempomat

Panoramatická střecha

Tmavá boční a zadní skla

Hlasové ovládání navigace, audiosystému, klimatizace

Pylový mikrofiltr

Kožený volant

Interiér v kůži

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou

Dešťový senzor

Palubní počítač

Vyhřívaná sedadla

Komunikační vnitřní zpětné zrcátko

Parkovací senzory

Navigace + HFT Bluetooth + parkovací kamera

Multiinformační display

Vnější zpětné zrcátko u spolujezdce s automatickým náklonem k zemi při zařazení zpátečky
Vnější výbava

Nárazník v barvě vozu

Vnější zrcátka v barvě vozu

Kliky dveří – chrom

Směrová světla ve zpětných zrcátkách

Metalická / perleťová barva

Disky kol z lehkých slitin 18″

Stěrač zadního okna
Audio

Slot pro PCMCIA kartu

Ovládání autorádia na volantu

Automatická regulace hlasitosti

Zabudované reproduktory (6 + 1)         

Střešní anténa

Konektor vstupu AUX

Konektor vstupu USB

Doplňková výbava

základní výbava

HONDA CR-V 2.2 i-DTEC AT Top Executive
Objem motoru 2199 ccm
Maximální výkon 110 kW, 150 koní / 4000 ot/min
Maximální točivý moment 350 Nm / 2000 – 2750 ot/min
Převodovka automatická pětistupňová
Maximální rychlost 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10.6 s
Udávaná spotřeba město 9.5 l/100 km
Spotřeba mimo město 6.2 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 7.4 l/100 km
Spotřeba během testu 8.3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost 1707 kg
Délka / výška / šířka 4570 / 1675 / 1820 mm
Rozvor 2630 mm
Zavazadelník / po sklopení 442 / 955 litrů

 

Galerie