TEST: Honda CR-V prošla v novém modelovém roce řadou změn. Tam, kde jiné automobilky s příchodem faceliftu mění jen drobnosti, Honda zapracovala ještě víc a výsledkem je řada inovací, které se dotkly nejen vzhledu, ale i techniky. Co je nového jsem zjišťoval za volantem CR-V s novým naftovým motorem 2.2 i-DTEC, spojeným s automatickou převodovkou a v nejvyšší výbavě Top Executive.
Vydáno: 12.4.2010
Kompaktní SUV od Hondy jsme otestovali naposledy před dvěma a půl roky (Honda CR-V 2.0: na silnici jako král) a od té doby se leccos změnilo. A to nejen u konkurence, ale i u samotné Hondy, která svůj lehce-terénní model vybavila novým motorem a faceliftem, který se dotkl nejen vzhledu, ale také techniky.
Ve znamení změny
Přitom změny „na povrchu“ jsou opravdu jen drobné: výměny nárazníku a masky chladiče si všimne bez většího zkoumání jen málokdo, ale o to víc to kompaktnímu SUV prospělo, vůz teď vypadá moderněji. Úpravy pokračovaly i uvnitř: interiér dostal nová čalounění, barvy i materiály v kabině, moderněji vypadá i nové autorádio, respektive v našem případě dotykový panel navigace.
Odběhnu-li na okamžik od inovací, musím pochválit slušnou prostornost v kabině (ideální pro čtyři cestující) i v kufru (442 litrů, po sklopení 955 litrů), na čemž se od minula samozřejmě nic nezměnilo, i maximálně komfortní kožené sedačky se slušným bočním vedením, ve kterých jsem se nebál absolvovat stovky kilometrů dlouhé dálniční úseky. Jediným nešvarem tak zůstal široký středový sloup řadicí páky, který výrazně vystupuje z přístrojovky a tlačí do pravého kolene i osoby s kratší nohou, jako je například autor tohoto textu.
Vraťme se ale k omlazení, s nímž Honda pokračovala i pod kapotou. CR-V dostalo nový naftový motor, stejný, jaký pohání Hondu Accord 2.2 i-DTEC. Se svými 150 koňskými silami (110 kW, při 4000 ot./min) je nový dvoulitr silnější o 10 koní oproti předchozímu nafťáku 2.2 i-CDTi. Motor je na nafťák velmi kultivovaný a oproti minulosti japonští inženýři zapracovali i na odhlučnění, které je v tuto chvíli jedním z nejlepších v dané třídě, a snese srovnání s prémiovou konkurencí (což je charakteristika vlastní i zmíněnému Accordu).
Automatematika
Výkon na přední nápravu, respektive na všechna kola přenášela v případě testovaného vozu příplatková automatická převodovka. Ta má bohužel jen pět stupňů, i přesto ale bylo soužití s ní docela příjemným zážitkem. Jestliže jsem dříve psal, že Honda to s automaty příliš neumí, musím po zkušenosti s CR-V AT toto konstatování alespoň zčásti přehodnotit: pětistupeň v CR-V řadí rychle a bez zbytečného otálení, nástup síly je plynulý.
A i když automat ubírá část zátahu (Accord je s týmž motorem a manuálem znatelně živější), v tomto případě je to neduh omluvitelný. Vysvětlím proč. Je neoddiskutovatelné, že k SUV se automat hodí výrazně víc, než ke sportovně střiženému sedanu, a oproti Accordu, u kterého řidič intuitivně očekává jakési sportovnější chování, jsem s CR-V jezdil klidněji (jak se na malé SUV sluší), takže můj dojem z řazení byl ovlivněn právě tímto způsobem použití, a menší hbitost nebyla na závadu. Což neznamená, že by CR-V bylo s motorem 2.2 i-DTEC bylo líné, zrychlení z nuly na stovku za 10,6 sekundy není na 1,7 tuny těžké auto špatné číslo, mimochodem prakticky stejné, jako se starým motorem s manuálem.
Jejich revírem je dálnice
Od poslední zkušenosti vím, že podvozek CR-V je naladěn na SUV až nezvykle tvrdě, přesto docela obětavě tlumí nerovnosti vyjma opravdu hlubokých děr, kterých je na českých silnicích po tuhé zimě víc než dost.
I díky tvrdšímu podvozku je přitom jasné, že hlavní parketa CR-V bude především silnice, kde vyniká stabilitou a v zatáčkách dovolí jen minimální náklony. A i když vůz disponuje připojitelným pohonem všech kol, mimo lehkého terénu bych se do nějakých větších offroadů nepouštěl (už kvůli zmíněné tvrdosti odpružení).
Život v luxusu
Podobně jako Honda Accord šlape na paty Mercedesům a Lexusům střední třídy, tak i Honda CR-V snese srovnání s prémiovou konkurencí. S ní může soupeřit komfortem i luxusní výbavou, naopak nabídkou motorů a prostým pohonem všech kol zůstává stále v jejich stínu.
Honda CR-V je výborné auto. Proto je třeba mít na paměti, že Honda si je kvality svých výrobků vědoma a nechá si za ní odpovídajícím způsobem zaplatit. V případě nejvyšší výbavy Top Executive s naftovým motorem a automatem se cena šplhá přes milion, konkrétně na 1.050.000 korun, což je částka omluvitelná snad jen pohledem na seznam výbavy, který zahrnuje i takové vychytávky, jako aktivní tempomat (funguje na výbornou), slušnou navigaci, parkovací kameru, bluetooth připojení telefonu, autorádio s USB/AUX vstupem, slot pro PCMCIA kartu, hlasové ovládání navigace, nebo panoramatické střešní okno (bohužel rozdělené přepážkou).
To ale neznamená, že byste museli za své nové SUV od Hondy dát tolik peněz. Většinu těch opravdu důležitých věcí totiž dostanete i ve výbavě Executive, která bude o výrazných 140 tisíc levnější.
Výsledná známka 1
Jak hodnotila rodina Rychlých
![]() |
Antonín: Stejně jako poprvé, i tentorkát se mi CR-V líbí. Je v ní hodně místa pro celou rodinu, zavazadla i psa, a jezdí se v ní mimořádně pohodlně, díky skvělým sedačkám. Kožené čalounění a hromadu výbavy bych si ale klidně odpustil, cena je opravdu dost vysoká. Dávám známku 1- |
![]() |
Jana: Manžel má pravdu, cena za tuhle Hondu je opravdu neúměrně vysoká. Je mi jedno, že má snad veškerou myslitelnou výbavu na světě, na obyčejného člověka je prostě moc drahá. Což se dá říct nejenom o příplatku za automatickou převodovku, ale za všechny elektronické zbytečnosti. Za cenu přes milion by se už dalo koupit auto o třídu větší.
|
![]() |
Nikola: Honda CR-V se mi vždycky tak nějak potají líbila, a od faceliftu musím říct, že jí to sluší ještě víc. Je prostě taková svalnatá, mužská, sebejistá. O to víc mě překvapilo, že se s ní i moc příjemně jezdilo, i interiér mi přišel útulnější, než před dávnými časy, kdy jsem s tím autem jela poprvé. Pokud bych uvažovala o SUV do města, patřila by tahle Honda mezi favority. Dávám známku 1 |
![]() |
Tomáš: To je úděl! Všechna SUV v poslední době musejí mít automat! Proč?? I když Honda CR-V by mohla být jedním z nejsportovnějších SUV, která jsem řídil (já vím že to spojení zní dost zvláštně), vždycky to zabije automat, před dvěma rokama i tentokrát. Osobně nesdílím názor autora testu, který si myslí, že k těmhle rodinným autům automat patří, ani k naftě, ani k benzínu. Mě to ježdění pak nebaví. Dávám známku 3 |
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých? |
Text: Martin Jedlička
Foto: Zuzana Procházková
Konkurence v našich testech | ||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||||
Škoda Yeti | Peugeot 4007 |
Citroën C-Crosser |
PARAMETRY
Základní cena 2.2 i-DTEC: 689.000,- Kč
Cena 2.2 i-DTEC AT Top Executive: 1.049.000,- Kč
Celková cena: 1.049.000,- Kč
HONDA CR-V 2.2 i-DTEC AT Top Executive |
|
Objem motoru | 2199 ccm |
Maximální výkon | 110 kW, 150 koní / 4000 ot/min |
Maximální točivý moment | 350 Nm / 2000 – 2750 ot/min |
Převodovka | automatická pětistupňová |
Maximální rychlost | 187 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10.6 s |
Udávaná spotřeba město | 9.5 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 6.2 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 7.4 l/100 km |
Spotřeba během testu | 8.3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 1707 kg |
Délka / výška / šířka | 4570 / 1675 / 1820 mm |
Rozvor | 2630 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 442 / 955 litrů |