Inženýři Hondy se mohou plácat po ramenech. Civic osmé generace udělal díru do světa. Když se tohle auto před šesti lety prvně objevilo na silnici, zdálo se jako kosmická loď, která nemá na ulici co dělat. Tak nadčasový vzhled Honda zvolila. Civic ovšem působí svěže a mladistvě i v roce 2011, a protože i generace jeho tvůrců zestárla a zlenivěla, rozhodli se páni inženýři, že do Civicu implementují automatickou převodovku, aby je moc nebolely nohy a ruce od řazení. Jaká chyba!
Vydáno: 9.5.2011
Od auta ražení Civicu čekáte přímočarost, dynamiku a svěžest. Cílová skupina, jíž jsou řidiči mezi 20. a 30. rokem života, podobné parametry od auta vyžaduje. Na usedlá Audi, Mercedesy nebo Škody Superb bude čas později. Jenže ouha. Právě tyhle vlastnosti Civic s pětistupňovým automatem dost bolestně postrádá.
TIP: Čtěte test Honda Civic 1.8 GT: charismatický rebel
Hezounek
Honda se kdysi s novým Civicem trefila přesně do černého. Auto i po letech působí stále mladistvě a nadčasově. Japonská automobilka ho může prodávat klidně za deset let a pořád bude vypadat dobře.
Hondu Civic 5D 1.8 Sport AT prostě a jednoduše nelze doporučit. Nebo lze, ale v případě, že rezignujete na veškerý požitek z jízdy a chcete mít prostě dobře vypadající auto. Takových je tady na výběr ovšem i spousta dalších.
Automatická převodovka ničí většinu potenciálu, který ve voze dřímá a dělá z něj vypiplaného mazánka, který se raději drží máminy sukně, než aby vyrazil sám neohroženě do světa. Naštěstí tady celou dobu mluvíme o Hondě Civic 5D, která je základní variantou téhle modelové řady a na výběr tak zbývají ještě Type S a R, které svými parametry a jízdou padnou ke kabátku Civicu o mnoho, mnoho lépe.
Výsledná známka 3
Jak hodnotila rodina Rychlých
Antonín: Musím říct, že mě Civic vlastně překvapil. Auto vypadá na první pohled velmi stísněně, ale je to jen zdání. Uvnitř je spousta prostoru pro řidiče i všechny spolujezdce a svými rozměry překvapí také zavazadlový prostor. Jsem spokojený a to i s pohodlým, které auto poskytuje. U mě tedy téměř výborné. Dávám známku 2 |
|
Jana: O civicu byla už řeč několikrát a musím říct, že tohle auto mi prostě nesedí. Jednak svým příliš futuristickým vzhledem, ale tenhle konkrétní model také pořizovací cenou a spotřebou. Testovaný model stojí přesně půl milionu korun a i když jezdíte šetrně, spotřeba se pohybuje kolem 10 litrů benzínu na sto kilometrů, což je podle mě vážně hodně. U mě průměr. Dávám známku 3 |
|
Nikola: Podle mě jedno z nejzajímvějších aut, které jezdí na českých silnicích a je cenově dostupné. Exteriér civicu je prostě jedinečný a nezestárně ani za dalších pár let. Uvnitř už je to bohužel trochu jiná písnička. Chválím nový design kapličky s otáčkoměrem a dalšími údaji, ale zbytek palubní desky i další detaily interiéru jsou vážně celkem nuda. U mě tedy na půl. Dávám známku 2- |
|
Tomáš: Civic vás prostě chce strhnout. Svými dynamickým vzhledem a ostře řezanými rysy dráždí závodního ducha. Tenhle model vám ovšem utne velmi rychle křídla v rozletu. Start z 0 na 60 km/h není nejhorší. S rostoucí rychlostí dynamika ovšem rychle klesá a do stovky ještě dokážete přimhouřit oko, jenže potom auto umře a vám nezbyde než hodně muziky (hluku) a spáleného benzínu pro nic. Automat bez sportovního modu prostě v civicu rozhodně ne. A to i přes velmi dobrý podvozek. Dávám známku 4 |
|
Jak a proč hodnotí naše rodina Rychlých. |
Text: Pavel Cyprich
Foto: Pavel Cyprich
PARAMETRY
Základní cena v provedení Název: 499 000 Kč
Cena doplňkové výbavy: 0 Kč
Celková cena: 499 000 Kč
HONDA CIVIC 1.8 5D SPORT AT | |
Objem motoru | 1799 ccm3 |
Maximální výkon | 103 kW (140 k) / 6300 rpm |
Maximální točivý moment | 174 Nm |
Převodovka | 5AT (!!) |
Maximální rychlost | 197 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,0 s |
Udávaná spotřeba město | 10 l |
Spotřeba mimo město | 5,8 l |
Kombinovaná spotřeba | 7,3 l |
Spotřeba během testu | 10 l |
Provozní hmotnost | 1324 kg |
Délka / výška / šířka | 4255 / 1460 / 1765 mm |
Rozvor | 2620 mm |
Zavazadelník / po sklopení | 415 / 1352 l |