Milované a zatracované SUV s netradiční siluetou, BMW X6, je samo o sobě kusem železa, který budí pozornost. Známý úpravce Hartge se mu podíval na zoubek a za cenu slušného auta střední třídy z něj udělal ještě větší unikát. Bavorský tank je nyní rychlejší, silnější, a vypadá snad ještě děsivěji.
Vydáno: 18.4.2009
Opticky tunit BMW X6 ani není příliš potřeba, neboť samo o sobě budí pozornost už svým sériovým vzhledem. Proto se Hartge omezil jen na mírné vnější úpravy – vyměnil nárazníky za nové a přidal difuzor.
Na rozdíl od vnější podoby upraveného X6 věnoval tuner Hartge hodně pozornosti motoru. Třílitrový, dvakrát přeplňovaný diesel má v této úpravě výkon celých 328 koní, které převodovka přenáší na všechna kola. Nejvyšší točivý moment je nyní monumentálních 675 Nm.
Takto poladěné SUV dokáže i přes svou hmotnost přesahující dvě tuny zrychlit na 100 km/h za 6 sekund, maximální rychlost kterou tento tank vyvine je 256 km/h.
Kromě motoru se Hartge zaměřil i na podvozek, takže BMW X6 je v jeho podání o 30 mm nižší. Nové disky kol mají rozměr 22“, na nich jsou obuty pneumatiky 295/30 ZR22 vpředu a 335/25 ZR22 vzadu.
Sečteno a podtrženo, toto všechno by vás stálo zhruba 30 000 eur (cca 800 000 korun), což je suma, za kteoru se dá pořídit nové, docela slušné auto.
Text: Redakce
Foto: Hartge