Ekologie se dostává pomalu i do motoristického sportu. Studie nazvaná GreenGT si klade za cíl v roce 2011 přivést na startovní rošt slavného 24hodinového závodu v Le Mans první elektrický závodní vůz. A během dalších let by se měla vyrobit také silniční verze. Pokud se vše podaří, půjde o historický krok v automobilových závodech.
Vydáno: 19.5.2009
Dramaticky futuristickou karosérii GreenGt navrhl francouzský designér Thomas Clavet. Ta je postavena z velmi lehkých materiálů, převážně skelného vlákna a karbonu. Podléhá samozřejmě všem regulím FIA. Pod ní by se měla nacházate dvojice vodou chlazených elektrických motorů, každý o výkonu 100 kW, které budou přes speciální převodové ústrojí posílat sílu na kola s magnesiovými koly OZ.
Výkon by se měl pohybovat mezi 350 až 450 koňmi. Co je ale nejdůležitější je neskutečně velké maximum točivého momentu. Ten bude dosahovat hodnoty rovných 2000 Nm do rychlosti 160 km/h. Poté se zredukuje na 800 Nm kvůli lepšímu ovládání ve vysokých rychlostech. Sporťák vážící pouhých 860 kilogramů zvládne stovku pod čtyři sekundy s maximem 275 km/h.
Pokud by šlo vše podle plánu, vyjede GreenGT na závodní okruh v roce 2011. Během tří let by se pak mělo vyrobit 22 verzí tohoto elektrického monstra schopných jezdit po běžných komunikacích.
Text: Redakce
Foto: WCF