Evergreen v podobě modelu Punto se dočkal pro modelový rok 2010 facelifttu, který kromě řady změn přinesl také změnu názvu. K původnímu označení přibylo ještě slovíčko EVO, které bohužel nepředstavuje nějakou rychlou verzi, jak by se na první pohled mohlo zdát. Fiat pouze svůj úspěšný automobil omladil.
Vydáno: 1.10.2009
Váš první pohled nejvíce upoutá změna, která se odehrála na přední části. Nárazník byl poměrně výrazně přepracován a upraveny byly také světlomety. Podobné, i když už ne tak výrazné, úpravy najdeme také na zadní části nového Punta. Aby byl nový vzhled kompletní, musíme ještě zmínit disky kol, které dostaly jiný design. Interiér skrývá přepracovanou palubní desku a středovou konzoly. Jiná jsou také sedadla. Nově dostalo Punto po vzoru Renaultu vestavěnou navigaci TomTom.
Pod kapotou najdeme motory splňující normu Euro 5 (s výjimkou základní jedna-dvojky). Kromě dalších starých známých (1.4 8V, 1.3 Mjet, 1.6 Mjet) přijcházejí spolu s faceliftem dvě hlavní novinky. Řeč je o druhé generaci turbodieselu 1.3 MultiJet, nabízena je ve dvou výkonových variantách, a o novém benzinovém motoru 1.4 MultiAir. Ten je vybaven elektrohydraulickým systémem spojujícím vačky a ventily a oproti běžné jedna-čtyřce nabízí o 10% nižší spotřebu, o 15% vyšší točivý moment a samozřejmě je vyšší také maximální výkon.
Vrchol tvoří stejný motor navíc doplněný o turbo. Maximální výkon má hodnotu 135 koní. Facelift rovněž přinesl modernizaci staré jedna-čtyřky, která je nově nabízena v probedení splňující normu Euro 5 a vybavena je dnes už běžným systémem Start and Stop.
Pro zájemce o ekologický provoz připravil Fiat upravený motor 1.4 8V ve dvou verzích, které spalují alternativní palivo. V prvním případě se jedná o pohon na LPG, v tom druhém spaluje jednotka s názvem Biopower metan.
Text: Redakce
Foto: Fiat