Mercedes-Benz představil omlazenou verzi třídy S. Ta kromě designových inovací s sebou přinesla několik novinek, které se týkají pohonných jednotek. Upraven byl tak ekologický diesel 320 CDI BlueEfficiency a hlavně, vůbec poprvé přijde na trh Mercedes využívající hybridní pohon. .
Vydáno: 9.4.2009
Model S 400 BlueHybrid ovšem není nikterak převratnou novinkou. Koncepce spalovacího motoru a elektromotoru už zcela zevšedněla a navíc byl tento automobil k vidění už v Paříži 2008, i když se tenkrát jednalo pouze o koncept.
Spalovací část celého systému obstará upravený šestiválcový motor o objemu 3,5 litru (205 kW, 275 koní). Elektromotor dosahuje výkonu dvaceti koní a vrcholem točivého momentu 160 Nm. Dohromady dá celý systém 295 koní a 387 Nm.
Jak jsme zmínili, samotná koncepce hybridního pohonu je sice celkem klasická, novinkou jsem ovšem baterie. Tento hybrid totiž využívá lithium-ion baterie, které jsou zase o kousek menší a lehčí než u dosavadní konkurence. Jejich největší výhoda ovšem spočívá v uložení v motorovém prostoru, čímž byla eliminována jedna z nevýhod automobilů s hybridním pohonem.
Nový Mercedes zvládne stokilometrovou rychlost za 7,2 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě paliva 7,9 l / 100 km. Do Evropy přijde tento model letos v létě a postupně se objeví hybridní pohon také v dalších modelech značky.
Text: Redakce
Foto: Mercedes-Benz