Ford právě začal v Německu vyrábět nový Focus RS. Tím ale nekončí, v roce 2016 plánuje vyrobit 41 000 sportovních vozů pro Evropu: patří mezi ně modely Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Mustang a Ford GT. Do roku 2020 slibuje Ford 12 nových sportovních aut.
Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.
Nejrychlejší Ford RS
Ford Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS.
Systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.
Od září eviduje Ford již 3100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.
Focus a Fiesta ST
RS ale není jediný rychlý Focus, v roce 2015 byl slušný zájem také o nižší variantu Ford Focus ST. Ten se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem 400 Nm.
Pak je tu ještě Fiesta ST, která se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW.
Top modely? Mustang a Ford GT
Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně.
A to nejzajímavější na závěr: v roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům.
Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW (600 k) je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.