Aby oblíbený sedan střední třídy nezaostával za silnou konkurencí, nadělil mu Ford po třech letech jeho existence viditelný facelift. Modernizované Mondeo má novou příď i záď, kromě toho výrobce slibuje kvalitnější interiér plný moderních bezpečnostních novinek a úspornější motory.
Vydáno: 29.6.2010
Ford dopřál svému Mondeu omlazovací kúru více než tři roky po jeho uvedení. Ubyla kulatost, celkově je nové Mondeo o kousek ostřeji řezané. Opticky se tak sjednocuje s modely S-Max a Galaxy.
Mondeo teď působí, alespoň podle fotek, o trochu menším dojmem, než před faceliftem. Přední část auta dostala nový čelní nárazník a masku s šestiúhelníkovými „plástvemi“ namísto čtverců, na ni plynule navazuje plošší kapota. Nad upravenými mlhovkami přibyla LED světla pro denní svícení. Drobnějších úprav se dočkal i zadní nárazník a koncová světla, rovněž s diodami.
Fotky interiéru zatím Ford nevypustil, slibuje ale novou středovou konzoli a hodnotnější materiály, včetně výplní dveří. Nové ovladače na stropě budou interiér po vzoru konkurence ozařovat diodovým ambientním osvětlením. Nové budou i audiosystém a navigace, do výbavy přibude vedle adaptivního tempomatu (který se nabízel i dosud) omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, samočinná deaktivace dálkových světlometů nebo kontrola mrtvých úhlů.
Nabídka motorů byla obměněna nedávno, s faceliftem navíc přijde vylepšený turbodiesel 2.2 TDCi s výkonem 200 koní (147 kW) a ještě výkonnější benzinový motor 2.0 EcoBoost s výkonem 240 koní (176 kW).
Do prodeje se omlazené Mondeo dostane asi až na podzim, po srpnové premiéře na autosalonu v Moskvě či první repríze v říjnu v Paříži.
Text: Redakce
Foto: Ford