Za 990 000 korun milovníci svižné jízdy dostanou nekompromisní sportovní nářadí, které na jedné straně na okruhu pokoří nejednu automobilovou sportovní ikonu, s nímž ale na straně druhé mohou každý den pohodlně jezdit po městě.
Vydáno: 18.4.2009
Ford Focus RS pohání benzinový pětiválec o objemu 2,5 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který poskytuje výkon 305 koní. Díky patentovanému řešení přední nápravy RevoKnuckle a diferenciálu Quaife je však jízdní projev vozu pod plným plynem i na rozbité vozovce mimořádně klidný, do volantu se nepřenášejí prakticky žádné rázy a vůz nemá tendenci po silnici kličkovat, jako jiná auta s vysokým výkonem na přední nápravě.
Vývojový tým Ford team RS si do detailu pohrál s naladěním odpružení a Focus RS tak má podle mínění předních motoristických novinářů neuvěřitelnou trakci při sportovní jízdě, ale také pohodlný až měkký jízdní projev při poklidné jízdě městem. S tím velmi dobře ladí i průběh točivého momentu, jehož maximum 440 Nm je k dispozici od 2300 do 4500 otáček, což umožňuje plynulou jízdu bez nutnosti častého řazení.
Na rozdíl od ostatních modelů Ford na českém trhu bude mít Focus RS jen velmi omezenou nabídku zvláštních výbav. V ceně 990 000 Kč je totiž prakticky vše, co sportovní vůz potřebuje: od čtyř airbagů přes ESP až po výkonnou klimatizaci a od sportovních 19″ kol z lehkých slitin přes výrazný zadní spoiler a funkční difuzor až k bixenonovým světlometům.
Výbava na přání tak obsahuje prakticky jen vyšší řady audiosoustavy ve spojení s navigačním systémem, speciální kola v bílé barvě a dvě pevné sady zvláštních výbav: Komfort a Technology.
Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.
Text: TZ Ford
Foto: Ford