Je konec hádek o tom, jak bude nový Ford Focus RS vypadat a co najdeme pod jeho kapotou. Automobilka konečně odhalila první fotografie a spolu s nimi vypustila i několik oficiálních údajů. Z nich je jasné, že se můžeme těšit na slušnou porci koní i točivého momentu.
Vydáno: 4.7.2008
Pod kapotou nového Focusu RS najdeme pětiválcový motor o objemu 2,5 litru známého názvu Duratec, který bude navíc ještě přeplňovat jedno turbo. To dá výkon 224 kW, tedy rovných 300 koní. Zrychlení z nuly na stovku by mělo být za 6 sekund.
Jasné ale je, že ačkoliv jsou tyto parametry velmi lákavé, nebude se moci postavit do boje například se Subaru Imprezou nebo novým Mitsubishi Evo X. Ford Focus RS bude mít totiž náhon na přední kola, takže si moc driftu neužijete.
Náhon bude obstarávat diferenciál Quaife a šestistupňová převodovka, samozřejmě mechanická.
Aby člověk okamžitě odlišil RS od běžné verze, je vybavena řadou kosmetických doplňků. Jmenujme například spoilery, difuzor, nebo 19″ kola. Lehčí bude také karoserie a sportovní zážitkům pomůže snížená světlá výška.
Text: Redakce
Foto: Ford