Pan Fisker na sebe upoutal začátkem roku velkou pozornost. Představil koncept s názvem Karma. Od té doby byl vůz ukazován všude možně, ale stále jako koncept. Nedávno byly ovšem zveřejněny první fotografie sériového vozu a spolu s nimi další informace. Automobil ve finální podobě se představí v lednu na autosalonu v Detroitu.
Vydáno: 4.12.2008
Fisker Karma je poháněn hybridním ústrojím. Ovšem nikoli v podobě, v jaké ho dnes už běžně známe. Spalovací motor přímo nepohání kola, ale slouží pouze jako generátor, takže vyrábí elektrickou energii, která se ukládá do akumulátorů. Ty jsou umístěny pod podlahou mezi nápravami. Samozřejmě dalším zdrojem elektrické energie je rekuperace. Vůz dostal ještě solární panely a lze ho také připojit do rozvodné sítě. Celý systém pohonu nese název Q-DRIVE.
Spalovací motor pochází ze společnosti GM. Je to dvoulitrový benzinový motor 2.0T Ecotec o výkonu 191 kW. Kola ovšem roztáčí dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 300 kW. Karmu dokáží rozjet na 100 km/h za 6 s, přičemž maximální rychlost činí 200 km/h.
Podobu vozu určil Henrik Fisker osobně. Oproti konceptu dostala sériová verze větší masku chladiče, výfuk spalovacího motoru je vyveden hned za předními koly, zadní část dostala difuzor a nakonec se objeví také klasický B-sloupek.
Výrobu má na starost finská společnost Valmet Automotive. Ročně se počítá s produkcí patnácti tisíců kusů. Cena jednoho z nich se pohybuje okolo 88 tisíc dolarů. Do prodeje se dostanou za rok na podzim a údajně až do poloviny roku 2010 je vyprodáno.
Text: Redakce
Foto: Fisker Automotive