Ferrari bude využívat hybridní pohon

Ferrari musí snížit spotřebu svých automobilů, jinak ho čekají sankce ze strany Evropské unie. Nepůjde ale cestou dieselového motoru jako kolegové v automobilce Porsche, nýbrž využije nejmodernější technologie. Do budoucna počítá s hybridní technologií.

Vydáno: 8.7.2008

Kvůli současné zálibě evropských orgánů v ekologii musí italská automobilka snižovat spotřebu svých supersportů. Hodlá k tomu Využít dva významné pilíře. Tím prvním bude snížení hmotnosti, kterého dosáhne širším využitím lehčích materiálů karbonu a plastu nebo například hliníku. Druhým bude zvýšení efektivity motorů, a to například rozsáhlejším používáním turba než dosud. V budoucnu by měl přijít i přeplňovaný motor V6.

A jak je to s hybridní technologií pod kapotou vozů značky Ferrari? Podle zveřejněných informací hodlá Ferrari čekat zhruba do roku 2015, kdy by měly být k dispozici nové lehčí typy baterií.

Automobilka také plánuje využít systém KERS, což je technologie vyvinutá pro F1. Je to zjednodušeně řečeno setrvačník, který se roztáčí při brzdění. Tím uchovává enerii, která může být využita k akceleraci. Na podobném principu v podstatě fungují dnešní hybridní automobily.

Text: Redakce
Foto: Ferrari

Galerie