V nabídce značky Ferrari přibyla nová položka. Jedná se o limitovaný model inspirovaný prototypem 599XX. Necelých šest stovek šťastných majitelů se může těšit na nejrychlejší vůz této automobilky určený pro běžný prodej. Model 599 GTO totiž udolá i slavné Enzo. Na okruhu ve Fioranu mu nadělil celou jednu třetinu.
Vydáno: 9.4.2010
Základem tohoto úspěchu je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Maximální výkon má hodnotu 670 koní a je dostupný při 8250 ot/min. Pro srovnání, závodní prototyp 599XX má v podstatě stejný motor naladěný na 700 koní, což už není tak velký rozdíl. Příděl točivého momentu vrcholí při 6500 ot/min (620 Nm). A protože se jedná vlastně o běžný vůz, zveřejnil výrobce také v současnosti velmi sledovanou hodnotu spotřeby a produkce emisí. V kombinovaném režimu jízdy si Ferrari řekne o 17,5 l/100 km a vypustí do ovzduší 411 g emisí CO2 během každého ujetého kilometru.
Prototyp 599XX daroval také převodovku. Ta disponuje celkem šesti stupni a dokáže provést přeřazení za 60 ms. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne během 3,35 s a maximální rychlost je 335 km/h. Provozní hmotnost činí díky moderním materiálům 1579 kg, přepočteno to znamená 2,35 kg na jednu koňskou sílu.
Ruku v ruce s výkonným motorem jdou také brzdy. Ferrari 599 GTO má karbon-keramické kotouče, které dokážou vůz zastavit z rychlosti 100 km/h na dráze 32,5 m. Dvacetipalcové disky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 285/30 vpředu, respektive 315/35 vzadu. Výroba je omezena na 599 kusů. Cena ještě nebyla stanovena, ale spekuluje se o sumě přesahující 260 000 EUR.
Text: Redakce
Foto: Ferrari