To bylo zase jedno velké „haló“. Nissan přivezl na autosalon v Los Angeles svou sportovní novinku v podobě modelu 370Z. Poté, co si vůz odbyl světovou premiéru můžeme konečně a definitivně ukončit všechny spekulace, lov na oficiální i neoficiální fotografie a tak dále. V tomto článku najdete vše pohromadě: technická data, fotogalerii i video.
Vydáno: 22.11.2008
Na úvod bych pro vás měl jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou dobrou je fakt, že modelem 370Z přísun japonských sporťáků nekončí. V budoucnu by se měly objevit další vozy, z nichž prvním bude varianta 370Z Roadster. Bohužel si na ně ještě budeme muset chvíli počkat. Žhavá novinka se totiž začne prodávat jako první v Americe, konkrétně v té severní. Stane se tak v lednu, ale do Evropy se dostane až během druhé poloviny roku 2009
Pod kapotou je umístěn vidlicový, šestiválcový motor o objemu 3,7 litru, který je nastaven na 337 koní při 7000 ot/min a maximálně poskytne 366 Nm. To když otáčkoměr ukáže hodnotu 5200 ot/min. Tyto čísla znamenají nárůst výkonu v porovnání se současnou generací Nissanu 350Z ( 306 k, 358 Nm). Omezovač ukončí vaše radovánky na hodnotě 7500 ot/min.
Nissan uvádí, že nový motor obsahuje 35% inovovaných dílů. Kromě toho dostal také systém VVEL. Ten má na starost časování ventilů a hlavně má na svědomí nižší spotřebu a mírnější produkci emisí. Zájemci si mohou vybrat ze dvou převodovek. První možností je sedmistupňový automat, druhou variantou je šestistupňový speciální manuál. Říkám speciální, protože jako první na světě umí během řazení měnit otáčky motoru. Tudíž nastaví ty ideální taky, aby vše proběhlo pěkně hladce a bez nějakých škubnutí.
Pro ty z vás, kteří už začali zuřit kvůli tomu, že se ta elektronika cpe všude, mám dobrou zprávu. Tato funkce (přesný název SynchroRev Match System) je součástí takzvaného Sport paketu a ve voze být nemusí. Pokud tam je, tak jí lze jednoduše pomocí tlačítka vypnout.
To sedmistupňový automat je vybaven hned dvěmi funkcemi: DRM a ASC. Výsledkem je polovina sekundy potřebná ke změně převodového stupně. Řadit lze samozřejmě manuálně pádly pod volantem nebo pomocí voliče samočinné převodovky.
Dalším zlepšením oproti dosavadní třistapadesátce je spotřeba. Ta je v případě automatické převodovky i manuálu stejná: ve městě 13 l / 100 km, mimo město 9 l / 100 km.
Nissan 370Z stojí na přepracované platformě, která má menší rozvor kol a je o něco kratší než současná 350Z. Konkrétní čísla hovoří o délce 7244 mm a vzdálenosti náprav 2550 mm. Ovšem tím to nekončí. Vůz je o zanedbatelných 7 mm nižší (1323 mm), ale hlavně je o 33 mm širší (1848 mm) a narostl také rozchod zadních kol o celý 56 mm.
To slibuje zajímavé zážitky za volantem, zvláště pokud k tomu ještě přidáme nižší hmotnost. Novinka zhubla o 46 kilogramů, zároveň se zvětšila torzní tuhost karoserie. Pro snížení váhy byly použity hliníkové díly. Ty obsahuje kupříkladu kapota, lehčí jsou také kola, výfuk nebo palivová nádrž.
Když už je řeč o kolech, jejich rozměry jsou v základu stanoveny na 18“ a obouvají pneumatiky Yokohama Advan Sport 225/50 vpředu a 245/45 vzadu. Sportovní pakety obsahují o palec větší disky a pláště Bridgestone Potenza 050A velikosti 245/35 vpředu a 275/35 vzadu.
Krotit tento sporťák budou brzdové kotouče s vnitřním chlazením. Ty vpředu mají rozměr 320 mm a vzadu 307 mm. Sportovnější verze mají kotouče samozřejmě větší. Konkrétně 356 mm vpředu a 351 mm vzadu. Navíc přidávají ještě čtyřpístkové třmeny pro přední nápravu a dvoupístkové pro tu zadní. Samozřejmě nechybějí bezpečnostní systémy ABS, EBD a brzdový asistent.
Ve výbavě nesmí chybět kožená sedadla, Bluetooth Hands-free, audio systém Bose s osmi reproduktory, hliníkové pedály a další a další. Sport paket obsahuje již zmiňovaná 19“ kola, přední a zadní spoiler, větší brzdy, pouze manuální převodovku a vylepšený diferenciál. Druhý paket nese název Navigation a najdete v něm takzvaný Nissan Navigation Systém, který umožňuje kromě navigace také připojit iPod nebo ukládat data na 9,3 GB velký disk.
Snad jsem na žádnou podstatnou informaci ohledně nového Nissanu nezapomněl. Bohužel jediná nezodpovězená otázka se týká dynamiky vozidla. Přesné údaje o zrychlení a maximální rychlosti tohoto modelu nebyly zveřejněny. Jakmile se tak stane, dáme vědět. Slibujeme.
Text: Lukáš Dittrich
Foto a video: Nissan