Citroën DS3 R3: opravdový závodní speciál ve vaší garáži

Citroën to s modelem DS3 myslí vážně. Po obyčejném sériovém modelu (kterému vévodí nejsilnější verze 1.6 THP se 155 koni) a po ostré verzi Racing, kterou potáhne 200 splašených kobyl, přichází s opravdovým rallye soutěžním speciálem DS3 R3. A dobrou zprávou je, že ochranou klec a skořepinové sedačky můžete mít ve své Dé-eS-trojce i vy.

Vydáno: 7.7.2010

Citroën DS3 R3, splňující požadavky FIA na kategorii produkčních aut R3T, si neprojedou jen profesionální závodníci, ale může ho mít v garáži každý (pokud na to má peníze, přirozeně). Soutěžní speciál si budete moci koupit kompletní, nebo jako kit a postavit si ho v garáži.

DS3 R3 požene upravená přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 210 koní a točivým momentem 350 Nm. Tuto sílu bude na kola přenášet šestistupňová sekvenční převodovka s karbonovými pádly pod volantem. Mezi předními koly si pochopitelně našel místo samosvor, auto dostalo také nové nápravy a tlumiče s pružinami. Podvozek je možné nastavit dle libosti a přizpůsobit ho tak závodům na asfaltu nebo šotolině. Jiné jsou samozřejmě i brzdy.

Mezi méně praktické, ale pro závodní speciál nezbytné doplňky patří i třeba ochranná klec, kterou dostanete od Citroënu s homologací. Další drobnosti, jako skořepinové sedačky nebo hasící systém, si už ale zákazníci musejí pořídit sami. Kolik to všechno bude stát ale zatím nevíme.

Text: Redakce
Foto: Citroën

Galerie