Francouzská automobilka oznámila, že začne dodávat pro řady C5 a C6 nový motor. Jedná se o ten v nabídce úplně nejvyšší, tedy o šestiválec HDI. Dosud tuto roli zastával agregát o objemu 2,7 litru. Novinka má objem o dvě deci vyšší, je výkonnější, úspornější a produkuje méně emisí.
Vydáno: 14.6.2009
Odstupující motor (který jsme vyzkoušeli při testu Citroënu C6) bude nahrazen agregátem 3.0 HDI V6 o výkonu 240 koní a maximu točivého momentu 450 Nm (1600 ot./min.). Vybaven je třetí generací systému vstřikování common rail, dostatečný přívod vzduchu obstará dvojité přeplňování.
Spolupracovat bude nová jednotka se šestistupňovým automatem. Citroën C5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 7,9 s, větší sourozenec na to potřebuje 8,5 s (oproti původním 8,9 s). Průměrná spotřeba by se měla pohybovat v okolí 7,4 litrů na sto kilometrů při produkci 195 g emisí CO2 na jeden kilometr.
Text: Redakce
Foto: Citroën