Francouzi si připravili pro Citroën C5 a Berlingo hned několik nových motorů. Sedan střední třídy dostane naftový HDi 160 FAP a benzínový přeplňovaný THP 155. Pro „rodinnou dodávku“ je zase nově k dispozici benzínový 1.6 VTi, který si koncern PSA vypůjčil od mnichovského BMW.
Vydáno: 22.10.2009
Pro Citroën C5 je nový naftový motor HDi 160 FAP k dispozici se dvěma typy převodovek, mechanickou a automatickou, které jsou obě šestistupňové. Tento dvoulitrový motor se systémem Common Rail 3. generace, jehož vstřikovací tlak může dosáhnout 2 000 barů, má výkon 120 kW (163 koní) při 3750 ot/min. jeho maximální točivý moment je 340 Nm. U mechanické převodovky jsou uvedené výkony velmi podobné jako u předchozí verze HDi 173 FAP. Spotřeba paliva je ve smíšeném režimu 5,6 l/100 km u sedanu a 5,7 l/100 km u verze Tourer, emise CO2 jsou 147 u sedanu a 149 u Toureru, což představuje snížení o 14 %.
S automatickou převodovkou nahrazuje tento nový motor verzi HDi 138 FAP. Výkony jsou podstatně lepší, spotřeba činí u sedanu 6,8 l/100 km a u Toureru 6,9 l/100 km, emise CO2 jsou 179 g/km, takže jde o zlepšení o více než 5 %. C5 s motorem HDi 160 FAP se prodává od 29.550 eur (30.650 u verze Tourer) s manuální šestistupňovou převodovkou a od 30.750 eur (31.850 u verze Tourer) s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Citroën C5 je rovněž vybaven novým benzínovým motorem THP 155. Tato mechanika s přímým vstřikováním a objemem válců 1,6 litrů, která je výsledkem spolupráce mezi PSA Peugeot Citroën a BMW, je opatřena přeplňováním s turbokompresorem. Její maximální výkon dosahuje 115 kW čili 156 koní při 6000 ot/min. Maximální točivý moment 240 Nm je konstantní od 1400 do 4000 ot/min.
Citroën C5 s mechanickou šestistupňovou převodovkou dosahuje v porovnání s předchozí verzí o mnoho lepších výkonů a spotřeby: ve smíšeném režimu je spotřeba 7,1 l/100 km u sedanu a 7,2 l/100 km u verze Tourer. Emise jsou 167 a 169 g/km, což znamená snížení o více než 15 %. C5 s motorem THP 155 Exclusive se prodává za 30 600 € u sedanu a za 31 700 € u verze Tourer.
Také Citroen Berlingo přijíždí s novým motorem VTi 120 s objemem 1,6 litrů. Ten dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 koní), s maximálním točivým momentem 160 Nm při 4250 ot/min. Tento motor s proměnlivým časováním sacích i výfukových ventilů má ve smíšeném režimu spotřebu 7,3 l/100 km u pětimístné verze a 7,5 l/100 km u sedmimístné verze. Emise CO2 jsou přitom 169 g/km u pětimístné a 173 g/km u sedmimístné verze, což představuje snížení o 13 %. Berlingo s motorem VTi 120 Multispace Pack se prodává za cenu 20.200 eur včetně DPH.
Zdroj: TZ Citroen
Foto: Zuzana Procházková