Od roku 2015, kdy bylo zahájeno testování, zatím ujely čtyři vozy Citroën C4 Picasso celkem 60 000 km v autonomním režimu pod dohledem řidiče. Testování probíhalo na rychlostních komunikacích Evropy. Do sériové výroby se „automatizované řízení“ dostane v roce 2018, úplný autopilot slibuje automobilka v roce 2020.
Existuje pět stupňů automatizace autonomního vozu: „hands on“, „hands off“, „eyes off“, „mind off“ a „driverless“. Skupina PSA zatím testuje variantu „hands off“, tedy s dohledem řidiče. V nejbližších týdnech ale zahájí zkoušky s běžnými řidiči v režimu „eyes off“, tedy bez dohledu řidiče. Cílem testů bude zhodnotit bezpečnost v reálných podmínkách.
Už za dva roky by se přitom mělo do sériové výroby dostat automatizované řízení, tedy autopilot s dohledem řidiče, podobný jako nabízí třeba Tesla. Od roku 2020 pak Citroen a Peugeot nabídne funkce autonomního řízení bez zásahu řidiče, které řidiči umožní přenechat veškeré řízení vozu.
Testování kvůli bezpečnosti
S autonomními auty experimentují dnes snad už všechny automobilky. Hlavním cílem pro PSA je pracovat na různých aspektech bezpečnosti fungování systému a odhalit potenciálně nebezpečné situace spojené s infrastrukturou a účastníky silničního provozu.
Jednotlivé situace umožnily zlepšit algoritmy řízení a inteligentních systémů ve voze a zaručit tak bezpečné chování autonomních vozů skupiny. Systém řízení bez zásahu řidiče tak díky všem těmto situacím dosáhl vysoké úrovně spolehlivosti.
Skupina současně dál pracuje na bezpečnosti systémů s výzkumnými ústavy System-X a VEDECOM. Spolupracuje rovněž se španělským střediskem CTAG (Centro Tecnológico de Automoción de Galicia – Technologické centrum automobilového průmyslu v Galicii) na potvrzení interakcí mezi řidičem a automobilem.
Skupina PSA nebo její partneři testují celkem 10 vozů, které skupina vyvinula. Byly podány další žádosti o povolení testů v běžném provozu, aby se testy rozšířily a zajistilo se, že auto bude správně reagovat ve všech možných situacích.