Citroën C1: nová tvář rodáků z Kolína

Od doby, kdy se začala vyrábět kolínská trojčata už uplynula poměrně dlouhá doba, a tak přišel na řadu menší facelift. A jak už toto cizojazyčné slovo napovídá, ty největší změny se odehráli na tváři zmiňovaných automobilů. Výroba nových verzí se už rozběhla, ale první oficiální snímky zatím pocházejí pouze od Citroënu.

Vydáno: 4.11.2008

Nejvýraznějším prvkem nové série je mohutný ovál na předním nárazníku. Citroën C1 tak dostal poněkud drsnější výraz, než tomu bylo dosud. Kdo si připlatí a pořídí si druhou nebo vyšší výbavu, bude mít tento ovál lemován chromovanou lištou. Novinkou exteriéru jsou také dvě barvy karoserie. V barevné paletě přibyl šedý odstín s názvem Mica a modrý s názvem Electra.

Třetí, luxusem zavánějící stupeň výbavy dostane nové materiály do interiéru. Sedačky jsou vyrobeny v kombinaci kůže a Alcantary, samozřejmostí je také kožený volant a řadící páka. Některé doplňky interiéru dostaly černou a vysoce lesklou povrchovou úpravu. Ve standardu této výbavy je také klimatizace, litá kola a rádio s CD.

Kdo čekal nějaká převratná vylepšení v oblasti motorů, má smůlu. Vše zůstává při starém. Hlavní pohonná jednotka nese název 1.0 VVT-i, pochází od Toyoty a má tři válce. Podle tabulkových údajů by měla mít v kombinovaném provozu o deci nižší spotřebu nežli tomu bylo u předchozí verze (4,5 l/100 km oproti 4,6 l/100 km). Alternativou k zážehovému motoru je vznětový tříválec 1.4 HDi (40 kW). S tímto motůrkem dosahuje nejmenší Citroën spotřeby 4,1 l/100 km.  V nabídce zůstává také automatizovaná převodovka Sensodrive.

Text: Redakce
Foto: Citroën

Galerie