Čínský elektromobil Yangwang U9 Xtreme zdolal hranici 7 minut na Nürburgringu

Čínský hypersport Yangwang U9 Xtreme se stal prvním elektromobilem, který dokázal projet legendární okruh Nürburgring-Nordschleife za méně než sedm minut.

Podle údajů zveřejněných výrobcem dosáhl časomíry 6 : 59,157 minuty, čímž se zařadil mezi absolutní světovou elitu silničních vozů.

Za volantem seděl německý jezdec Moritz Kranz, který má na kontě více než 10 000 kol na tomto náročném okruhu.

Bestiální výkon

Yangwang U9 Xtreme, který patří do čínské koncernu BYD, největšího výrobce aut na světě, dokázal rekord překonat díky brutálnímu výkonu 3000 koní.

Ten na kola přenáší čtyři elektromotory. Auto používá pokročilý podvozek DiSus-X, jenž dokáže v reálném čase měnit tuhost odpružení a naklápění karoserie.

Při rekordní jízdě měl vůz vylepšené chlazení, titanové brzdy a speciální pneumatiky značky Giti.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne přibližně za 2 sekundy, maximální rychlost se pohybuje kolem 496 km/h – přinejmenším podle údajů výrobce.

Hranice 7 minut: klub automobilových legend

Nürburgring-Nordschleife, přezdívaný „Zelené peklo“, měří přes 20 kilometrů a je považován za nejnáročnější závodní okruh na světě. Hranici sedmi minut se dosud podařilo pokořit jen hrstce sériově vyráběných automobilů – a většina z nich pochází od evropských značek.

Právě proto je výkon čínského Yangwangu výjimečný. Dosud tuto hranici pokořily především vozy Porsche, Ferrari nebo Lamborghini, a nyní se mezi ně zařazuje i čínský elektromobil. Vůbec poprvé v historii.


Auta, která zvládla čas pod 7 minut na Nordschleife

Model Čas (mm:ss)Typ pohonuRok
Porsche 918 Spyder (Weissach Package)6:57Plug-in hybrid2013
Porsche 911 GT2 RS (991.2)6:58.28Benzin2017
Ferrari 296 GTB6:58.70Plug-in hybrid 2022
Yangwang U9 Xtreme6:59.16Elektromobil2025

Nürburgring je pro automobilky nejen symbolem prestiže, ale i testovacím standardem. Schopnost pokořit sedmiminutovou hranici ukazuje extrémní kombinaci výkonu, přilnavosti, aerodynamiky a spolehlivosti.

To, že se do tohoto klubu nyní zařadil elektromobil z Číny, naznačuje, že éra evropské dominance v oblasti supersportů se začíná měnit.

Galerie