Chevrolet Corvette se bude v příští generaci nabízet i se šestiválcem. Slabší modely Corvetty musely ustoupit emisním normám a jejich velké osmiválcové motory nahradí méně objemné, i když přeplňované agregáty. Měnit se ale bude i nejsilnější Corvette ZR-1.
Vydáno: 27.8.2008
Podle dokumentů, které unikly z automobilky, to vypadá, že nové modely Chevroletu Corvette dostanou menší motory. Konkrétně slabší verze C7 a Z07 dostanou místo současného osmiválce jen šestiválcové agregáty. Ty budou ale alespoň přeplňované, a budou patrně vycházet z motoru V6 3,6 litru pro Cadillac CTS, kde dnes (s přímým vstřikováním) nabízí výkon 306 koní. V nejslabší Corvette C7 by údajně měl nabídnout přes 400 koní a v prostřední verzi Z07 asi 500 koní.
Nejsilnější model Corvette ZR-1 zůstane alespoň prozatím u osmiválce, což je pro většinu příznivců legendárního Chevroletu dobrá zpráva. I osmiválec ale projde odtučňovací kúrou a zmenší se ze 6,2 litru na 5,7 litru. Nynější kompresor s nejvyšší pravděpodobností nahradí turbodmychadlo a přímé vstřikování paliva.
Chevrolet je k tomuto nepopulárnímu kroku nucen emisními normami. Zmenšování motorů ale může od značky odvést některé konzervativnější zákazníky v USA, kteří na rozdíl od Evropanů upřednostňují velkoobjemové osmiválce.
Text: Redakce
Foto: Chevrolet