Mercedes-Benz třídy M po faceliftu se nám představil minulý rok na autosalonu v New Yorku. Sice už to je delší dobu, ale pod heslem “lépe pozdě, než nikdy“ představil Brabus svojí úpravu emkového Mercedesu. Narostla výbava, narostla karoserie a hlavně, narostla síla všech motorů.
Vydáno: 18.1.2009
Pro sportovní choutky nemalého SUV musel být pozměněn podvozek. Nový body-kit teď zakrývá 23″ kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 315/25 R23. Brabus upravil standardní vzduchové odpružení AIRMATIC. Karoserie je o 30 milimetrů níže a nezměněny nezůstaly ani brzdy. Brzdné kotouče nám vyrostly na rozměry 360 x 28 mm, přední náprava dostala 12 pístků, zadní jenom 6.
Do interiéru se dostalo ještě více kůže, samozřejmostí je sportovní volant a nechybí ani kovové prahové lišty s podsvíceným logem úpravce. Cestující vzadu se mohou těšit na vestavěný DVD přehrávač se sedmipalcovým LCD displejem a rozlišení 16:9. Vše integrováno do opěrky hlavy předních cestujícíh.
To nejpodstatnější, tedy úprava motorů na závěr. V nabídce benzinových motorů najdeme coby základní model ML 350, který nese označení B7. Jeho výkon narostl o 15 koní na konečnou hodnotu 287 k. Komu by to nestačilo, může zvolit střední variantu ML 500 (336 k) a nebo tu nejvyšší. ML 63 má zvýšený výkon o 36 koní a jeho konečné hodnoty jsou velmi zajímavé. Výkon 550 koní a točivý moment 650 Nm. Takto upravené SUV zvládne stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlost 275 km/h.
Samozřejmě nemůžou chybět ani dieselové motory. Nejslabší na základě ML 280 CDI nabídne výkon o 52 koní vyšší (242 k), točivý moment je zvýšen o 70 Nm (510 Nm) a dostupný je už od 1600 otáček za minutu. Na vrcholu stojí upravený Mercedes-Benz ML 420 CDI přejmenovaný na Brabus ECO PowerXtra D8. Pod tímto názvem se skrývá dieselový agregát o síle 350 koní a 800 Nm. Zrychlení z nuly na sto zvládá za 6 sekund a maximální rychlost činí 245 km/h.
Text: Redakce
Foto:Brabus