Limuzína řady 7 prodělala docela nezvyklé změny (na facelift) a dostala nový „superdiesel“ z modelů X6 M50d a M550d. Zůstává i dvanáctiválec. I když při pohledu zvenku změny sotva poznáte, při podrobném zkoumání je jich docela dost, a to pod kapotou i v interiéru.
Vydáno: 26.5.2012
Facelift BMW řady 7 je podle očekávání střízlivý a velmi decentní, ovšem když se zaměříte na detaily, změnilo se toho docela dost. Pod kapotou nezůstal kámen na kameni a hodně se zapracovalo i na designu interiéru – zejména pak v zadní části, aby se zvýšil komfort cestujících. Například se sice snížila střecha o pár milimetrů, ale v prodloužené verzi se díky úpravám podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících vzadu o 10 mm.
Ale nechme milimetrových detailů a pojďme pod kapotu. V nabídce zůstal šestilitrový dvanáctiválec BMW 760iL, který díky dvojitému přeplňování pohodlně odevzdává na osmistupňový automat výkon 544 koní a točivý moment 750 Nm už v 1500 ot./min. Stovkou jede za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Spotřebu BMW udává také – 12,8 litru v kombinaci.
Pro našince bude asi mnohem zajímavější dieselová novinka – model BMW 750d xDrive, který dostal třikrát přeplňovaný naftový šestiválec od divize BMW M Performance. Z objemu tří litrů dává velmi slušných 381 koní a točivý moment 740 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,9 sekundy a BMW udává spotřebu 6,4 l/100 km. Model 750d standardně dostanete jen s pohonem všech kol xDrive.
No, pak už to vezměme jen číselně a heslovitě: BMW 740d – 313 koní, 630 Nm, 5,7 l/100 km. BMW 730d – 258 koní, 560 Nm, 5,6 l/100 km. Dva slabší třílitrové šestiválcové diesely také můžete mít s pohonem xDrive.
A teď k benzínovým motorům. Osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním v BMW 750i posílil na 450 koní a 650 Nm, takže stovku umí za 4,8 s a spotřebuje v kombinaci 8,6 litru na 100 km. V Číně se tento model bude prodávat se čtyřlitrem o 407 koních a 600 Nm. K modelu 750i lze přikoupit pohon všech kol xDrive.
Řadový šestiválec pod kapotou zůstává. Verze BMW 740i má výkon 320 koní a točivý moment 450 Nm a podle automobilky jezdí za 7,9 litru na 100 km. Zajímavostí je pak starý dobrý atmosférický model 730i, který má 258 koní a 310 Nm. Ten se ale nebude prodávat všude a těžko říci, jestli ho koupíte i v Evropě.
A pak tu ještě máme hybrid. BMW ActiveHybrid 7 opustilo rozežraný osmiválec a použilo šestiválec 3,0 litru s přeplňováním, který pohání i hybridní řadu 3 a 5. Výkon soustavy může být až 354 koní a točivý moment 500 Nm. Hybrid umí stovku za 5,7 sekundy a spotřebuje 6,8 litru na 100 km. Samozřejmě umí jezdit jen na elektřinu – do rychlosti 60 km/h.
Má smysl vyjmenovávat všechny dataily? Zapracovalo se na podvozku, všechny modely (kromě xDrivu) dostaly nový elektrický posilovač a BMW slibuje i lepší odhlučnění kabiny. V interiéru se toho také změnilo docela dost, ale jde spíše o kosmetické detaily, nové funkce palubního systému a další hračky. Pro ceny se musíte zeptat dealera BMW, zatím nevíme, jak se budou hýbat.
Text: Dalibor Žák, AutoWeb.cz: http://www.autoweb.cz/facelift-pro-bmw-rady-7-novy-diesel-750d/
Foto: BMW