BMW 5 zvítězí nad Mercedesem E na plné čáře

Prosincový AutoTip přinesl na svých stránkách inspirativní srovnání dvou titánů vyšší střední třídy: nového Mercedesu-Benz E 350 CDI a úplné novinky BMW 530d, která vyjede na silnice až začátkem roku 2010. Jednalo se sice zatím pouze statické první dojmy bez testovací jízdy, ale k určité představě pisatelům i čtenářům přispět mohlo. Zejména pak přímé srovnání známých technických detailů.


Vydáno: 22.12.2009

Pro začátek bych měl přiznat, že trpím určitým zaujetím, neboť jsem si v nedávné době osahal několik aktuálních modelů z dílny BMW a ve většině jsem jimi byl nadšen, zatímco Mercedes se mi nedostal do rukou dobrý půlrok. To ale nijak nebrání tomu, abych si udělal názor (zcela subjektivní) na základě tvrdých dat.

Knokaut v prvním kole

Zbrusu nový Bavorák páté řady má být prvním autem, které se s novým a mimořádně povedeným Mercedesem E dokáže měřit. Řečí čísel ho ale suverénně strká do kapsy, a to ještě ani nevyjel na silnici.

Nejsilnější naftový Bavorák řady 5 s označením 530d má pod kapotou dvěma turby přeplňovaný šestiválec, tedy motor přesně odpovídající tomu v Mercedesu E 350 CDI. Agregát pod kapotou nového BMW 530d má ale o 10 kW větší výkon (a stejný krouťák), vůz má o jeden kvalt víc v převodovce (osmistupňový automat místo sedmistupňového), o půl sekundy rychlejší sprint z nuly na stovku (6,3 oproti 6,8 s) a auto jezdí, podle tabulkových hodnot, o litr úsporněji (údajně 6,2 l/100 km, to bych opravdu chtěl vidět). BMW je také větší než rival ze Stuttgartu, má o rovných 10 centimetrů delší rozvor a je i delší a širší. Přitom je o celých 100 kilogramů lehčí, což vždy prospěje jízdním vlastnostem. Navrch dodá o palec větší základní kola.

A podle mého navýsost subjektivního hodnocení je navíc mnohem hezčí. Zatímco Mercedes E v době svého příchodu připomínal spíše zvětšený model C, který se objevil krátce před ním, BMW 5 naopak spíše následuje velkou limuzínu řady 7, která rovněž přišla na svět nedávno.

Beru BMW

Zdá se vám, že jsem vyjmenovával jenom výhody BMW? Přesně tak. Přitom bude o nějakých třicet tisíc levnější (podle odhadu AutoTipu, vycházejícího z důkladné znalosti cen na německém i českém trhu). Samozřejmě je pravda, že se ceny mohou výrazně posouvat v závislosti na výbavě, ale předpokládám, že ve vyšší střední třídě nebude v této kalkulaci chybět nic podstatného.

Nepochybuji o tom, že i Mercedes E je výborné auto, ale ve jmenovaných parametrech ho budoucí BMW 5 s přehledem překonává. Proto mám v prémiové vyšší střední třídě jasno.

Text: Martin Jedlička
Foto: BMW, Mercedes-Benz

Galerie