Smart a BASF představily v září na autosalonu ve Frankfurtu světovou novinku: Smart Forvision, který se může jako první vůz pochlubit koly z termoplastického plastu. Nejedná se o pouhý neživotný koncept pro automobilové přehlídky, ale o koncept, který již prošel potřebnými zkouškami a může být bez problémů masově vyráběn.
Vydáno: 14.10.2011
Celoplastová kola nového Smartu jsou o třicet procent lehčí než standardní hliníková kola. Váží jen 6 kilogramů a jsou vyrobena z nového polyamidu Ultramid® Structure od BASF. Snížení hmotnosti vozidla o celkem 12 kilogramů vede při konvenčním pohonu k citelné úspoře spotřeby paliva.
U elektromobilů, což je případ Smartu Forvision, vede ke zvýšení dojezdu vozidla. Nově vyvinuté plastové kolo je složeno ze dvou dílů: nad vlastní nosní částí se nachází kryt kola, který je taktéž vyroben z Ultramidu. Obě části mají nosnou funkci a musí vydržet vysoké zatížení.
Na závodních autech již sice existují kola z tvrdého plastu, oproti termoplastovým kolům jsou ale výrazně složitější a tedy výrazně dražší, a nehodí se pro velkou sériovou výrobu.
Text: Redakce
Foto: Jméno automobilky