Audi urban koncept: futuristická studie pro Frankfurt

Audi urban concept je ultralehký vůz s uspořádáním interiéru 1+1 určený do přeplněných městských ulic. Studie je poháněna elektřinou, váží pouhých 480 kg a kombinuje prvky závodního vozu, zábavného automobilu a městského vozu. Karoserie má délku 3219 mm, šířku 1678 mm a výšku pouhých 1189 mm, a je lakována perleťovým lakem. Linie střechy klesá dolů jako klín, zatímco boční okno stoupá vzhůru.

Vydáno: 12.9.2011

Charakteristická maska chladiče Audi Singleframe s logem čtyř kruhů má na studii Audi urban concept podobu uzavřené plochy. Vyklápí se dopředu, aby uvolnila přístup k zásuvce pro nabíjení. Úzké světlomety LED vystupují z obrysů karoserie do prostoru.

Kabina studie Audi urban concept nabízí dvě sedadla, která jsou vzájemně posunutá o 30 centimetrů. Střecha se pro nastupování odsune dozadu, a za dobrého počasí může zůstat otevřená. Vůz se tak může stát kdykoli roadsterem, který nemá ani stahovací okna, ani těžkou klimatizaci. V uzavřeném stavu poskytuje střecha ochranu před deštěm a chladným vzduchem.

Audi urban concept používá techniku podvozku z motoristického sportu. Jako u závodních vozů jsou tlumiče s vinutými pružinami uloženy uvnitř skořepinové nosné struktury v téměř horizontální poloze. Zpomalení zajišťují čtyři kotoučové brzdy. Díky nízké hmotnosti vozu nevyžaduje hřebenové řízení posilovač.

Akumulátor je uložen napříč za sedadly. Lithium-iontový akumulátor s hmotností 90 kg má využitelnou kapacitu 7,1 kWh. Dva elektromotory studie dosahují trvalého kombinovaného výkonu 15 kW a poskytují maximální točivý moment 47 N.m. Elektromotory jsou uloženy mezi zadními koly a pohání je prostřednictvím jednostupňové převodovky.

Audi urban concept zrychlí z 0 na 100 km/h za 16,9 sekundy a rychlosti 60 km/h dosáhne přibližně za šest sekund. Koncepční vůz se na semaforech rozjíždí dynamicky díky maximu točivého momentu elektromotorů, které je k dispozici od nulových otáček. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 100 km/h.

Dojezd v kombinovaném cyklu EU je 73 km. Akumulátor se kompletně nabije z třífázové zásuvky 400 V za 20 minut, resp. za jednu hodinu z domácí zásuvky 230 V.

Text: Redakce
Foto: Audi

Galerie