Audi Q5, stejně jako větší SUV Q7, nedostane hybridní pohon. Podle německé automobilky by snaha o zástavbu byla zbytečná, protože hybridní ústrojí je těžké a rozměrné. Tím by trpěla užitná hodnota automobilu a jeho jízdní vlastnosti, nijak výrazně by se zřejmě ani nesnížily emise. Proto se Audi raději soustředí na vylepšování klasických spalovacích motorů.
Vydáno: 19.12.2008
Pravé důvody, proč SUV od Audi nedostanou hybrid, ale zřejmě tkví v tom, že vývoj tohoto pohonu je velmi nákladný, a k financování nákladných projektů není v současné době odvaha. Audi, respektive koncern Volkswagen, zatím nedisponuje vyspělým systémem hybridního pohonu, jaký už léta nabízí Toyota a její luxusní odnož Lexus.
Naopak Volkswagen svou snahu (a finance) upíná do vývoje nové generace naftových motorů. Německý koncern věří, že na rozdíl od poměrně nákladných hybridů začnou například důležití američtí zákazníci kupovat diesely, které jsou v USA dosud zastoupeny minimálně.
Namísto hybridního motoru bude nyní podle Audi lepší cestou zvyšování efektivity motorů. Pro Audi Q5 má tento postoj výhody, v budoucnu dostane systém stop-start, chytrý alternátor a k dispozici budou efektivnější automatické převodovky. Uvažuje se také o vypínání části válců podle potřeby.
Text: Redakce
Foto: Jan Markovič