Automobilka Audi představila svůj vrcholný model. Je jím prodloužené provedení vlajkové lodi A8, které svou délkou překonává pětimetrovou hranici přesně o 267 mm a které dostalo pod kapotu dvanáctiválec o objemu 6.3 l. To, že výbava bude skutečně maximální už snad ani zmiňovat nemusíme.
Vydáno: 19.4.2010
Audi A8 narostlo oproti své základní verzi o 130 mm. Právě o tuto hodnotu byl zvětšen rozvor (3122 mm). Nová vlajková loď je tak ze všech svých konkurentů nejdelší. Všechen přidaný prostor pocítí pouze zadní cestující. Ti se mohou těšit na spoustu místa v podélném směru a větší zadní dveře pro snadnější nastupování.
Standardem pro A8 Long jsou dvě zadní oddělená křesla, vybavená masážní funkcí, samozřejmě všemožně seřiditelná, vyhřívaná, větraná a tak dále. Nechybí ani čtyřzónová klimatizace a pokud budete cestovat vpravo vzadu, můžete si (obdobně jako třeba u Lexusu LS) sedadlo spolujezdce odsunout dopředu. To abyste měli ještě více místa pro nohy. Na přání je pak možné dodat dozadu také klasickou třímístnou lavici.
Motor W12 je složen ze dvou jednotek VR6, což je známá věc, protože se takto koncipovaný agregát objevil už v roce 2001. Nové a podstatně přepracované provedení má objem 6299 ccm, vyprodukuje 500 koní a 625 Nm. S obrovským Audi dokáže dosprintovat na 100 km/h za pouhých 4,9 s, maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/h. Poháněna jsou přes osmistupňovou převodovku všechna kola, přičemž při běžné jízdě jsou preferována ta zadní (60%).
Do České republiky se tento model dostane koncem letošního roku. Předběžné odhady hovoří o prosinci.
Text: Redakce
Foto: Audi