Audi A6: facelift pro rok 2009

V poslední době jsme tu měli ostrou verzi RS6 Avant, hned  po ní vyšel článek o stejně ostrém sedanu RS6 Sedan a do třetice opět Audi. Tentokrát bude řeč o civilním modelu A6. Ten totiž prodělal klasický facelift. Inovován byl design vozu, interiér i pohonné jednotky.

Vydáno: 13.8.2008

Asi nejvýraznější změnou vzhledu vozu jsou diody pro denní svícení. Po vzoru svých dražších sourozenců dostala také řada A6 linku, kterou tvoří šest světelných diod.  Není zvlněná, ale kopíruje spodní hranu světlometů. Jedná se o prvek příplatkové výbavy, který dostanete spolu se světly Xenon Plus.

Led diody najdeme i na zadní části vozu, tentokrát však dodávány bez příplatku. Design koncových světel byl upraven, nové provedení se vzhledem blíží k menší řadě A4. Svou vizáž pozměnila také příď vozu, zejména pak nárazník.

V případě laku karoserie můžete nyní vybírat z pěti nových odstínů (celkem 13). Interiér nabízí po faceliftu nové obložení a materiály sedadel. Další zajímavou novinkou je displej, který má lepší rozlišení a upravenou grafiku.

Motorová paleta nabízí šest benzinových a čtyři dieslové agregáty. V nabídce převodovek najdeme manuální, ale také automatické včetně CVT Multitronic. Za příplatek budou k dispozici verze s pohonem všech čtyř kol. Modelová řada 2009 se chlubí o 15% nižší spotřebou, než tomu bylo dosud.

Zážehové motory začínají na dvoulitrovém 2.0 TFSI, pokračují šestiválcovými motory s proměnným časováním a zdvihem ventilů 2.8 FSI (140 a 162 kW). Ještě silnější je zcela nový motor o objemu 3,0 l, který nese označení 3.0 TFSI. O dostatek vzduchu se stará kompresor, výkon činí 213 kW a točivý moment 420 Nm.

Pro příznivce nafty jsou přichystáni staří známí TDI, ovšem pouze se vstřikováním Common Rail. Základním motorem je čtyřválec 2.0 TDI v provedení 100 a 125 kW. Zajímavým motorem je 2.0 TDIe, jakási ekologická varianta značky Audi. Jedná se o vůz s pozměněnou aerodynamikou a tudíž sníženým odporem vzduchu. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km. Zbytek nabídky motorů spalujících naftu tvoří šestiválce 2.7 TDI a 3.0 TDI.

Pro náročnější zákazníky je připravena celá řada nejrůznějších systémů. Tak například systém hlídající polohu vozidla v jízdním pruhu (Audi Lane Assist), sledování vozidel jedoucí ve vedlejších pruzích (Audi Side Assist), pomocník pro parkování nebo adaptivní podvozek.

Audi A6 2009 bude k prodeji na podzim letošního roku. Ceník se nijak zásadně měnit nebude.

Text: Redakce
Foto: Audi

Galerie