S příchodem léta se můžeme i letos těšit na novou otevřenou Audi. Loni to bylo A3 Cabrio, letos v showroomech najdeme o třídu větší A5 Cabrio. Vůz začínající na ceně 1,2 milionu korun, nabízí zajímavou řadu motorizací, technických novinek i nejostřejší verzi S5 Cabrio. My jsme se během českého představení s novým lamačem dívčích srdcí svezli.
Vydáno: 16.6.2009
Loni jsme podrobili redakčnímu testu Audi S3 Cabriolet s dvoulitrovým přeplňovaným benzínem. Ač se nám velmi líbilo, poslední prodejní výsledky ingolstadtské automobilky jasně ukazují, že zákazníci o něj nejeví patřičný zájem. Abyhcom byli přesní: nejeví o něj vůbec žádný zájem. Letos se v Česku prodalo otevřených A3 tolik, že bychom to spočítali na prstech jedné ruky. Možná jde o špatný nepoměr ceny a velikosti a proto do boje přichází A5 Cabriolet.
Audi A5 Cabriolet je vlastně novou generací A4 Cabriolet. Řadí se ale do série A5 – jednak proto, že v době předchozího kabrioletu ještě řada A5 neexistovala, takže se nebylo kam zařadit, jednak proto, že A5 je vlastně jen A4 kupé a tak logicky patří právě sem. Odpovídá tomu i vzhled vozu. Ten si prošel klasickým kolečkem prvních špionážních snímků, oficiálních odhalení a fotografií. Jenže kdo by čekal něco jiného, něco revolučního, ten by musel být zklamán. Na druhou stranu Audi nezklamala větší množství zákazníků, kteří jsou prostě na její styl zvyklí a nechtějí žádné novoty.
Díky za plátěnou klasiku
Výsledkem tedy je, že jednoduše řečeno vypadá Audi A5 Cabriolet jako kupé, ale bez střechy. Dostal stejný sportovní nárazník, obligátní singleframe, prahy, záď, kola a vnitřek je už naprosto totožný. Jediným samozřejmým rozdílem, který se nabízí, je ona plátěná střecha a pak také nutné vyztužení karosérie, které ale není znát ani na jízdních vlastnostech, ani na velikosti A-sloupků, třeba jako se tomu stalo v případě nového Peugeotu 308 CC.
Díky bohu, že Audi zůstalo u klasiky a nevrhlo se do výroby kupé-kabrioletu s pevnou střechou. Plátěná varianta je – co se týče zvukové i tepelné izolace – už dnes na stejné úrovni. Navíc nezabírá zavazadlový prostor a je mnohem rychlejší. V tomhle případě se zvládne schovat za 15 sekund, natažení jí trvá stejně dlouho. Auto přitom může jet až rychlostí 50 km/h,. takže se na světlech nemusíte bát, že budete zdržovat provoz. Zavazadelník přitom zůstane u svého objemu 350 litrů v každém případě.
Motorová paleta
Audi A5 Cabrio dostala do vínku celou paletu motorizací. Nejmenší benzínový čtyřválec 1.8 TFSI (který se nám líbil v kombi Audi A4 Avant) aspiroval na nejlevnější variantu, která mohla dokonce cenu posunout k milionu korun. Zatím v ceníku českého zastoupení Audi Chybí. A tak můžete jako benzínový základ dostat motor 2.0 TFSI s výkonem 180 koní (pouze s automatem multitronic), nebo silnější variantu o výkonu 211 koní (s 6stupňovým manuálem). K dispozici je ještě šestiválec 3.2 FSI, pak už se musíte poohlédnout po modelu S4. Z naftové nabídky jsou k dispozici také tři varianty: 2.0 TDI (170 koní), 2,7 TDI (190 koní) a 3.0 TDI quattro (240 koní).
Ačkoliv jsme si dobře vědomi, že dnešní naftové motory už v kombinaci s kabrioletem neznamenají nic strašného, přesto jsme sáhli při první krátké projížďce po klasickém benzínu. Naše volba zamířila k středně silné motorizaci, tedy 2.0 TFSI s výkonem 211 koní a manuální převodovkou. A opět se potvrzuje to, co šlechtí i jiné modely Audi: silný a tichý motor s pružnou reakcí na plyn, přesná manuální převodovka a výborný podvozek. Na Audi A5 Cabrio jsme tedy nemohli ani najít nic nového. Firma do všech modelů dává maximum toho, co má, a to je jedině dobře. Pokud jste jezdili s Audi A4, nebo A5, verze Cabrio vás nepřekvapí. Prostě budete potěšeni z maxima komfortu i parametrů, na které jste zvyklí.
Co za to?Do vozu si můžete zvolit také stejnou příplatkovou výbavu. Multimediální systém MMI poslední generace, couvací kameru, luxusní audio Bang & Olufsen, kožené pakety, speciální barvy nebo nastavitelný podvozek. Za to vše se ale jako obvykle také u Audi nadstandardně připlácí. Myslíme si ale, že pro pravidelného zákazníka této značky to nebude problém. Počítá se totiž s tím, že ve své garáži už nejméně jeden další a trochu praktičtější model značky se čtyřmi kruhy vlastní.
A co za to? Audi A5 Cabriolet startuje na celkem příznivé ceně: za základní motorizaci se považuje naftový 2.0 TDI, který vás přijde na 1.173.800 korun i s DPH. Pokud chcete raději benzín, zvolte námi testovaný vůz za 1.208.600 korun. Atmosférický šestiválec pak jako naprostý top nabídky přijde na 1.377.900 korun.
Text a foto: Jan Markovič