Audi A3 dostala facelift: kosmetické změny a nové motory

Audi A3 dostala facelift, na první pohled nikterak výrazný: má nový přední nárazník, světla a nový zadní difuzor. Uvnitř je nový volant a zjednodušený informační systém. Ty nejdůležitější změny jsou v motorech.

Hlavní změny letošního faceliftu Audi A3 jsou v nabídkách motorů, posuďte sami:

– Nový litrový tříválec 1.0 TFSI s výkonem 85 kW (115 koní) a krouťákem 200 Nm mezi 2000 až 3500 ot./min, s nímž váží „jenom“ 1150 kg.

– Dalším motorem je 1.4 TFSI CoD s aktivním vypínáním dvou válců. Výkon čtrnáctistovky je 110 kW (150 koní) a točivý moment vrcholí na 250 Nm.

– Nejsilnějším benzinovým motorem je 2.0 TFSI se 140 kW (190 koní) a točivým momentem 320 Nm mezi 1500-4200 ot./min. V téhle verzi dostala Audi A3 novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s mokrými spojkami. Volitelně je v nabídce pohon všech kol.

– A teď diesely: základním je 1.6 TDI 81 kW (110 koní). Potom klasický dvoulitr 2.0 TDI, a to ve výkonových verzích 110 kW (150 koní) a 340 Nm, respektive 135 kW (184 koní) a 380 Nm. Rovněž v téhle motorizaci bude možné přikoupit čtyřkolku a automat.

– Dalším pohonem je plug-in hybrid A3 e-tron, který k 1.4 TFSI 110 kW (150 koní) doplňuje elektromotor s výkonem 75 kW (102 koní). Dohromady hybrid má výkon 150 kW (204 koní).

– No a ještě je tu Audi A3 g-tron neboli verze na zemní plyn CNG, ta má také čtyřválec 1.4 TFSI, ale s nižším výkonem 81 kW (110 koní). Dojezd na plyn se pohybuje kolem 400 km.

Facelift se týká včetně třídveřového hatchbacku, pětidveřového modelu Sportback, sedanu, kabrioletu a verze S3. Ta má motor 2.0 TFSI 228 kW (310 koní) a 400 Nm v 2000-5400 ot./min. Pohon všech kol je v základní výbavě.

O cenách český importér zatím neinformoval, ale očekáváme, že se nebudou nijak výrazně měnit. 

Galerie