Yuki Manxman 125: retro tří kontinentů

TEST MOTORKY: Z Číny se sypou každým rokem miliardy průmyslových výrobků a míří do celého světa. Právě kvůli laciným a jednoduše dostupným kopiím si čínské stroje, i motocykly, vysloužily přívlastek nekvalitní. Ale je tomu u nové Yuki, která se stylizuje do exropského retro stylu? Na to se rádi podíváme. Protože nový stroj jménem Yuki Manxman rozhodně není typický výrobek z Číny.

 

Vydáno: 1.10.2012

Tělo článku. Velké foto 600x bez mezer, malé foto 300x mezery 5 a 5.Obvykle své testy pořizovací cenou motocyklu nezačínám, ale tentokrát musím udělat výjimku. Když totiž do prodejny Yuki donesete třicet tisíc, je Manxman váš. S touto cenou se motorka rázem stává jednoduše dostupná pro mladé ridery, kteří právě udělali řidičák na A1 a chtějí nejetý motocykl. A kdo přeci jiný dnes prodává nový motocykl za necelých 30 tisíc? Tohle je čelní útok na konkurenci.

Čína nebo Amerika?

Design Manxmana, novinky značky Yuki pro rok 2012, má vtip. Konstruktéři okopírovali části designu z motocyklu Harley-Davidson Sportster 883R, takže klasická amerika. Základní prodejní barva – dominantní oranžová doplňovaná matnou černou a lesklou stříbrnou – kulaté světlo, lemované černým plastem, budík, tvar sedla (nutno tedy dodat, že posaz je opravdu pohodlný, ale o něm později) – to všechno je celý HD Sportster z roku 2011. Polepy nádrže jsou si také až moc podobné.

Dále bychom na motocyklu mohli najít trochu Anglie, a to ve jméně Manxman. Návštěvníkům proslulého ostrova Man a závodního poháru je toto jméno určitě povědomé – vybaví se jim totiž tamní Manx Motorcycle Club. Možná je jméno inspirováno legendárním motocyklem od Norton Motors Ltd., a to Nortonem Manx.

Yuki ale není pouhé kopírování designu a jména. Třeba černý matný výfuk, s kolenem stočeným pod motor, je opravdu parádní. K použitému designu z Harleye tento výfuk prostě sedí, dodává motocyklu na přísném vzhledu, který pokulhává jen velikostí motoru.

Jen základní informace

Jeden jediný budík je řešen kulatým tachometrem. Pěkný detail je zabudovaný digitální ukazatel zařazené rychlosti. Ukazatel je však na slunci velmi špatně viditelný, stejně tak jako ostatní kontrolky na motorce – kontrolka neutrálu, blinkrů a světel. 

Další mínus spatřuji v absenci otáčkoměru, což sice nemusí být nutně chyba, ale pro mě motorka bez otáčkoměru nemá ten správný dojem. Yuki Manxman nemá dokonce ani palivoměr, tudíž musíte odhadovat, kolik tak budete moci ještě najet kilometrů, třepat s nádrží a kontrolovat stav paliva uchem, nebo stále otvírat víčko a kontrolovat okem.

Svižnost jedenácti koní

Čtyřtaktní motor této stopětadvacítky ale není vůbec špatný. I s výkonem 8,3 kW, tedy 11,3 koní je při kompaktní stavbě motorky agilní a táhne už od nízkých otáček. Konstrukční rychlost 90 km/h bude na silnici mladým riderům stačit a karburátor nepřekvapíte ani nečekaným zatáhnutím za plyn.

Zrychlení je poměrně svižné, díky kratším převodům. Podvozek je tvrdší, než byste podle pohodového vzhledu čekali, a na příčných nerovnostech, kterých na českých silnicích najdete miliony, dokáže dost naklepat zadek – s tím je potřeba počítat. Brzdy jsou ostré, přední vidlice před kotoučovou brzdou pokaždé udělá malou poklonu, takže to celé i díky rozdílným průměrům kol připomíná spíše malé enduro, než retro bike stylizovaný do Sportsteru.

Spotřeba je další velkou výhodou malé motorky. Při svižném tempu, kdy se rozhodnete řezat zatáčky, vám bude dělat problém přehoupnout se přes 3 litry na 100 kilometrů. Naopak při klidnější cestovní jízdě se spotřeba pohybuje kolem 2,5 l/100 km. Při objemu nádrže 9 litrů to dělá obdivuhodný dojezd až 400 kilometrů.

Posaz jezdce je pohodlný, zahnutá a nepříliš měkká sedačka je vcelku komfortní. Vyšší řidítka nenutí jezdce zvedat ruce příliš vysoko a zároveň ho netlačí do sportovního posedu, kterému by zas nevyhovovali stupačky a sedlo. Zkrátka nasadíte cestovní tempo 90 km/h a nemáte žádnou potřebu slézt a protáhnout se.

Dobrá volba pro mladé

Manxmanem mi udělala značka Yuki radost. V rámci žánru je hbitý, pohodlný, ba i pěkný, i když vezmeme v úvahu, že je design z velké části přinejmenším inspirovaný Harleyem. Představuje sice určitý kompromis, ale za tu cenu vám to může být v podstatě jedno. 

Čínské motorky se stále zlepšují a když natrefíte na tu správnou, nabízejí skvělou možnost k svezení se za menší než rozumné peníze. Značka Yuki má potenciál zasáhnout do trhu ovládaným především Japonci. Za takového Manxmana bych se v šestnácti ani v osmnácti vůbec nestyděl.

Výsledná známka 2

Text: Adam Hruška
Foto: Matěj Žovinec


PARAMETRY

Základní cena Yuki Manxman 125: 29.990,- Kč
Odkaz na web: http://www.yuki.cz/skutry-motocykly-ctyrkolky/motocykly/naked/yuki-125-manxman-372.html

YUKI MANXMAN 125
Typ motoruVzduchem a olejem chlazený jednoválec 125 ccm
Maximální výkon8,3 kW (10.000 ot./min.)
Maximální točivý moment9 Nm (7750 ot./min.)
Převodovka5 rychlostí
Maximální rychlost90 km/h
Spotřeba během testu2,7 l/100 km
Objem nádrže9 litrů
Provozní hmotnost110 kg
Délka / výška / šířka -
Rozvor1280 mm
Řidičské oprávněníA1 (od 16 let)

 

 

Fotogalerie: 
Rubrika: 
  • 5. Duben 2017, 11:55 [comment_count]

    Kdy a proč zvolit plechové disky?

    Ne nadarmo se říká, že kola dělají auto. V tomto směru bezesporu excelují hliníkové disky neboli „elektrony“, ale najdou se i důvody, proč vozidlo nechat na plecháčích. Spousta motoristů jezdí na hliníkových discích v létě a na plechových během zimy.

    ČÍST DÁL
  • 28. Březen 2017, 13:33 [comment_count]

    Prémiové letní pneumatiky: 3+1 tipy na novinky téhle sezóny

    Pokud budete na začínající sezónu kupovat nové pneumatiky, tyhle tři novinky by neměly ujít vaší pozornosti: Pirelli P ZERO Corsa, Continental PremiumContact 6 a Bridgestone Turanza T001 Evo. Jestli ale potřebujete něco na svůj offroad, na konci

    ČÍST DÁL